Snopro 440/700 goes mint and black

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Ska du sälja skotern till nästa vinter har du en garanterad köpare här :)

Helt sjukt snygg!
Ja vi får väl se. Ska upp till Vilhelmina om ett par dagar så efter det vet jag om bag är nöjd eller inte. Tror jag kommer vara det då det är bra snurra i ett smidigt chassie och jag gillar verkligen utseendet också.

Men det finns ett syndrom som säger att när man är nöjd så vill man skapa ett nytt projekt :)
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Resan upp till Vilhelmina började inte så bra, jag startade maskin, lät den gå 5-10 min på tomgång sedan puttrade jag iväg på landsvägen (ca 30 km/h) mot leden. Kom 2-300 m sedan så började den gå sjukt tungt ett par sekunder, gav lite mer gas utan att det hände nåt sen gnisslade det och det tog tvärstopp.

Såhär såg det ut, (mag sidans kolv så fin ut):


IMG_306932.jpg

IMG_3069.jpg

Skulle vilja skruva isär nu men har inte tid då jag reser bort imorgon och är borta 2-3 veckor.

Vad tror ni kan ha hänt?

Tror ni veven kan ha klarat sig?

Finns det chans att renovera cylindern?


Jag frågar för att annars är det läge att beställa delar nu så det finns till att man kommer hem och jag skulle även vilja veta om nån tror sig veta orsaken så man inte renoverar och så händer det igen...
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Beror ju på hur cyl ser ut, svårt o avgöra. men eftersom de är aluspån i grenröret kan det vara alurester från kolven kvar i cyl med..

Låter nästan som den inte fått smörjning eller liknande,, dock borde ju mag sidan ha farit också isånnafall
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Kan hända att mag sidan for även om det inte syntes genom grenröret. Låg ju lite spån på den sidan också.

Men borde veven ha klarat sig eftersom det inte va nå högre belastning eller borde jag beställa en sån också?
 

YamahaEt340

Aktiv medlem
20 feb 2010
62
0
6
Luleå
Skruvade lite idag och drog en testrepa, den startade på andra tycket så jag är nöjd.

Pre-season skidorna sitter på och innan jag är klar tänkte jag rita lite dekaler i illustrator men annars är det mesta färdigt utseende mässigt.

Allt synligt är i stort sätt omlackat, jag blev mycket imponerad över buksidorna och resten nedanför huven som blev som nytt och samtidigt verkar extremt tåligt mot repor och liknande.

Visa bifogad bild 13831Visa bifogad bild 13832Visa bifogad bild 13833Visa bifogad bild 13834Visa bifogad bild 13835Visa bifogad bild 13836Visa bifogad bild 13837

Nån som vet vilken rem man ska ha eller om båda är skit:
Visa bifogad bild 13838
Dom som tycker att detta vart bättre är ju borta!
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Dem ligger i garaget. Satte inte på dem eftersom det knappt va nån snö när jag provkörde den. Sen hann jag aldrig montera dem innan skiten rasa.

Vill du köpa?
Skidorna eller skotern?

Skulle hemskt gärna köpa skotern men har inga pengar just nu :/