Snöskoter recensioner - Berätta vad du tycker

jeppe123

Medlem
31 jul 2012
34
0
1
eskilstuna
Vet ej om detta är en onödig tråd men tänkte skapa en tråd där alla kan prata om vad de tycker om alla de olika skotrarna som finns så man får se skillnaden. för/nack-delar samt tidigare erfarenheter :bigsmile:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Känns som att denna tråd kan flippa iväg och bli märkespinkeri men jag kan ha fel ;)

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.634
101
63
Örnsköldsvik
Jag tkr dom skotrar jag ägt är bäst! Så de så=)

Nä men är ju skit svårt å ge en recension på skotrar man inte ägt egentligen.

rIdDoCk

Aktiv medlem
16 mar 2011
63
0
6
Vad hände egentligen med "skoterbanken"? Har saknat den både en och två gånger sedan den försvann...

jeppe123

Medlem
31 jul 2012
34
0
1
eskilstuna
Men vad tycker ni,

ski-doo
Yamaha
Lynx
Polaris
Arctic cat

Sen vet jag inte om det är någon mer, vilka modeller tycker ni är de bästa resp. sämsta?
Har läst mycket om ski-doo's nya modeller.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Alla nya skotrar är bra.. :)

+1

Detta kommer bli märkespisseri.

Men bästa maskinen är väll en som inte går sönder så ofta, och ger dig de bästa uppleverlserna.

För någon kan det vara en storm 800 från -95, för den är snabb över isen, för någon annan kan det vara en indy widetrack för den tar dig till fiskevattnet, och för någon kan det vara en 150hk+ 153" som låter dig klättra dit du vill.

Don efter person.

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Om alla skotrar är lika bra kan vi ju lägga ner skotertidningar osv. Klart det finns för och nackdelar med alla märken! Va inte så känsliga!

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Är bara så otroligt less på märkestjaffset som blir i alla trådar.

Den perfekta skotern finns inte. Polaris PRO rmk har fått jättebra betyg, summit 800 xm verkar bli fin. Apex är lite gammal men extremt bra på att ta sig rakt upp. Arctic m800 hade problem 2012 men 2013 kommer säkert vara skitfin.

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Nå eftersom att jag själv kör runt på en ProRmk 800 2011 så kan ja ju bedömma den..

Fördelar: Kanon grym skoter, tar mig dit jag vill med en grymt pigg å rapp motor. Dämpning tycker jag densamma, fungerar klockrent iallafall för vad jag gör med skotern.

Nackdelar: Bränsleförbrukningen är ju bland dem högsta.. Men smakar de så kostar de ju! Inte dem bästa fotstegen vad gäller snögenomsläpp. Veka A-armar, byter man ut dem till nå annat Tex Zbroz så blir de kanon!

En riktig pålitlig maskin helt enkelt.