Jag har hört att sommaren inte kommer bli så varm så man får hoppas på en kall o snörik vinter.svårt att säga ? Vädret är så fram och tillbaka nu för tiden att inget går att förutse,
Så alla vet lika mycket som du ung.
Njaa, tveksamt.. för nått år sen var det en ovanligt bra vinter här vid mig och efter den vinter blev det den varmaste sommaren på 50 år. något sånt iafHar ingen aning om detta stämmer men är det inte så att det oftast är ungefär samma medeltemperatur mellan åren alt. att det blir lite varmare ,så om det blir en kall sommar så borde vintern bli mild ?
Denna som var, var ju rent pissig på de flesta ställen rätt länge förutom i nordvästra Jämtland. Fusk att bo i Jorm/Blåsjön-trakten juBlir vintern hälften så bra som denna så kommer iallafall jag bli nöjd![]()
Joo. Jag bor på Åland o det var inte ens snö till jullovet :/ mitt iallt kom det 20cm snö så man kunde köra lite iafDenna som var, var ju rent pissig på de flesta ställen.
Men enligt denna teori så borde det väll vara vintern som styr eftersom att den infaller först på året. Kall vinter=varm sommar samma år. På så vis menar jag att medeltemperaturen denna sommar inte påverkar nästa års vinter-medeltemp.Det finns ju en medeltemp utslaget på hela året alltså alla årstider tillsammans. Vilket betyder, är sommaren extremt kall så blir vintern varm och vise versa... så det ser inge vidare ut inför vintern. Men om det är tillförlitligt lr inte törs jag inte säga.
Du ha faktiskt rätt med det! isf får man hoppas!Men enligt denna teori så borde det väll vara vintern som styr eftersom att den infaller först på året. Kall vinter=varm sommar samma år. På så vis menar jag att medeltemperaturen denna sommar inte påverkar nästa års vinter-medeltemp.
Tror du "klimatet" håller koll på vilket år/månad det är? =)Men enligt denna teori så borde det väll vara vintern som styr eftersom att den infaller först på året. Kall vinter=varm sommar samma år. På så vis menar jag att medeltemperaturen denna sommar inte påverkar nästa års vinter-medeltemp.
I örnsköldsviks inland var det en sju helsikes massa snö iaf.Denna som var, var ju rent pissig på de flesta ställen rätt länge förutom i nordvästra Jämtland. Fusk att bo i Jorm/Blåsjön-trakten ju![]()
Var själv runt Hammerdals trakten där var det ganska bra med.
Riksgränsen hade inte någon särskild snömängd i februari, var direkt oåkbart när man var där uppe så fick hålla till runt Kiruna istället där det var lite bättre med snötillgången, senare hade det visst kommit mer i Riks.
Här i allra södraste norrland så var det knappt någon snö alls att tala om. Dock innan det hade vi två riktigt snörika vintrar, fast svårt före ändå då det inte hunnit blivit några isar innan allt puder kom och isolerade så det typ aldrig blev någon riktig kärn-is.
Hoppas iaf på en riktigt snörik igen så man kan använda nytillskottet som kommer på hemmaplan lite också.