Snödjup i Sverige just nu?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Blir ju bara förbannad på skitlandet norge.. så mycket snö och man får inte köra skoter där. Slöseri säger jag :)
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Blir ju bara förbannad på skitlandet norge.. så mycket snö och man får inte köra skoter där. Slöseri säger jag :)
Men skulle det inte bli förändring på det? Kommunerna ska visst själva få bestämma om skoteråkning ska vara tillåtet. Man får väl hoppas.
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
kan inte annat än å instämma::nuts: Även om det kommer någon centimeter så är det intressant, iaf så här tidigt på säsongen. Här i Stockholms området har det varit minus flera nätter redan, rätt tidigt egentligen. Tror det blir en kalas vinter:heh:
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Man kanske skulle åka å tälta i snön som har kommit i kebne bara för att det är lätt hålla ölen kall
 

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Känns oroväckande då temperaturen, iaf här i Östersund, pendlar mellan -2 grader vissa dagar och andra dagar är den uppe på +12.
Men snö blir det nog får vi hoppas. Och ska vi tro på SMHI (vilket jag sällan gör) ska det snöa nästa vecka och temperaturen ska hålla sig stadigt på några minusgrader. Så förhoppningsvis ligger snön kvar mer än någon timme!