Snödjup i Sverige just nu?

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
sist ja va upp till ljustorpshållet (ca 3 v sen) var det inte sladdat eller ens spårat på leden mot sollefteå. Men du kanske kört den förr?

Logga gärna o lägg upp på skoterleder.org :)
 

Mikael S

Välkänd medlem
13 dec 2010
134
0
6
Gävle
Kommer precis från gördalen och mycket snö. hårt på dagarna men på eftermiddagen mjuknar det lite och blir åkbart
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
När jag och polaren åkte hem från Gränsen förra helgen passerade vi 1000 mil i jakten på puder den här säsongen, som startade i mitten av januari. Känns lite galet, men vi har haft grym åkning och säsongen är inte slut
:)
Snödjupet är ju av mindre betydelse nu när de flesta "hotspotsen" har över metern, men vem har mest kallsnö, det är frågan...?

Jorm och Blåsjön är uppe och nosar på nollan de närmsta dagarna, men får en del snö. Ingen risk att det fryser ihop väl?

Saxnäs har haft dåligt med nederbörd senaste tiden, men hur ser det ut egentligen?

Vuogga fick väl betongskare, eller?

Hemavan hade ju guldföre under BRP helgen. Håller det i sig?

Någon som har info om ovanstående, eller något annat som är värt att åka 70+ mil för?
 
Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
När jag och polaren åkte hem från Gränsen förra helgen passerade vi 1000 mil i jakten på puder den här säsongen, som startade i mitten av januari. Känns lite galet, men vi har haft grym åkning och säsongen är inte slut
:)
Snödjupet är ju av mindre betydelse nu när de flesta "hotspotsen" har över metern, men vem har mest kallsnö, det är frågan...?

Jorm och Blåsjön är uppe och nosar på nollan de närmsta dagarna, men får en del snö. Ingen risk att det fryser ihop väl?

Saxnäs har haft dåligt med nederbörd senaste tiden, men hur ser det ut egentligen?

Vuogga fick väl betongskare, eller?

Hemavan hade ju guldföre under BRP helgen. Håller det i sig?

Någon som har info om ovanstående, eller något annat som är värt att åka 70+ mil för?
Vuogga har jag varit till för någon dag sen och det är hårt....

Bättre före i Jäckvik men fortfarande inget att hurra för!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Japp och det kommer ni inte göra...

som bäst ca 2 dm löst, men det var några få fläckar och vi sökte aktivt i 5 dagar. Borta mot Riebnes var det rätt trevligt men det kommer sig mer av att det var brant än att det var mkt snö. 10-15 cm löst typ.

Vuogga var vindpinat. trevlig körning i dalgångarna men att en GT 583 -97 tog sig överallt jag tog mig säger en del.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Japp och det kommer ni inte göra...

som bäst ca 2 dm löst, men det var några få fläckar och vi sökte aktivt i 5 dagar. Borta mot Riebnes var det rätt trevligt men det kommer sig mer av att det var brant än att det var mkt snö. 10-15 cm löst typ.

Vuogga var vindpinat. trevlig körning i dalgångarna men att en GT 583 -97 tog sig överallt jag tog mig säger en del.
Då stryker vi Vuogga från listan för i år då....
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Kom upp till Hemavan i går kväll. 2+ och vid 21:00 hade det börjat bli en liten skorpa nere i byn. SUCK!
Första gången här och är det någon som kan tipsa om spots? Verkar vara väldigt koncentrerat runt Jo fjället och resten förbudsområden. Alla tips välkomna!