Snödjup i Sverige just nu?

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Är i marsliden nu.

Här är det knappt körbart.

Men var över till saxnäs och där kunde man hitta ställen där man inte behövde oroa sig för stubbar och sten. Men tyvärr rätt hårt.
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Varit i Arvidsjaur idag, helt ok med snö och även i Glommersträsk är det bra.

Har lite problem med skotern (trycker inte fram olja till turbon och kasst batteri) annars hade vi åkt till Glommers och Adak imorgon. Såg att det kommer både mer snö och kyla i början av nästa vecka!
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Regnade från Måndag till Fredag när vi var där, nästan grönt i byn och isrivarföre deluxe.. Vänta på mer snö är ett tips även om det har kommit lite nu :)

Såg någon bild på FB från Wärdell i Storåbränna och där såg det ut att gå o hitta lite åkbar snö.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Nu i helgen eller förra? Det började regna i tisdags... Förra helgen var det grymt före
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Säg vad ni vill men i slutet av nästa vecka slår vintern till på riktigt med kyla och en jävla massa vit guld för oss alla skoter älskare.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Alltid samma sak år efter år när Jorm och Stora blåsjön diskuteras. :) Då kommer alltid stammis åkarna och flikar in: isrivareföre delux, bränner slidesen bla bla bla. bara för att kanske få lite mindre folk dit och ha guldställen för sig själva. :p Skäms på er, själv bor jag alldeles för lång borta för att åka där, men tycker nästan det börjar bli löjligt.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Alltid samma sak år efter år när Jorm och Stora blåsjön diskuteras. :) Då kommer alltid stammis åkarna och flikar in: isrivareföre delux, bränner slidesen bla bla bla. bara för att kanske få lite mindre folk dit och ha guldställen för sig själva. :p Skäms på er, själv bor jag alldeles för lång borta för att åka där, men tycker nästan det börjar bli löjligt.
Håller med!

Lite väl låg nivå tycker jag..
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
De vill inte ha dit dagpendlarna som inte betalar ledavgift och enbart kör sönder.. det svar jag fick.. o då menas alla från strömsund Östersund sundsvall typ..
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
De vill inte ha dit dagpendlarna som inte betalar ledavgift och enbart kör sönder.. det svar jag fick.. o då menas alla från strömsund Östersund sundsvall typ..
Kan förstå att det finns en hel del rötägg, men att vara så där dryg år efter år är så löjligt så man kan bara skratta åt det. Alla genomskådar ju det ändå och dom ska dit åker ju hur som helst dit.

För övrigt är det ju skitstil att inte betala ledavgifter brukar ju inte kosta mycket, själv har jag betalat mer ledavgifter i Sverige än här hemma i Finland. :) Åker typ 3-4 ggr över till Sverige per vinter å kör skoter.

Jaja tillbakas till snödjupet...
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
"Alla från Strömsund"..... som Strömsundsbo kan jag ju tycka att det känns trist att alla dras över samma kam, brukar nog betala för mig med råge å lite till..... Men jag kan alltid sluta om det är så det låter. 😉
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Ja nu ska vi inte dra för stora växlar av en persons uttalande :) ta det med ro. Kör som folk o respektera naturen och platsen man åker på så kommer det aldrig vara några problem :)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
och fråga aldrig en stammis hur snöläget är i jorm eller blåsjön..

Framförallt inte Asker.. ;)

Liar liar pants on fire
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Minns för 5-6 år, då stammisarna talade gott om Blåsjön. Rapporter om hur det såg ut när de kom upp på kvällen, före och händelser. Folk läste projekttråden med häpnad och avundades snömängd och spots, så även jag, men framförallt hur lite folk det verkade vara i trakten.
Sedan hände något för 3 år sedan eller så. Det snackades överallt om Blåsjön och stammisarnas rapporter uteblev. Har sett det förut och inget konstigt med det. Man hittar sitt smultronställe och vill gärna dela med sig till andra likasinnade och det sprider sig som en löpeld och sen kommer rötäggen dit och då är det genast inte lika generösa rapporter.

Lite OT.
Hittade förra seklet mitt eget paradis på jorden, allra längst ner i Thailand, 10 mil utanför kusten där det endast fanns några små bungalowhotell, inget varmvatten och knappt någon el. Den vitaste strand jag sett och det bästa av snorklingsvatten. 20kr kostade valfri rätt av dagens fångst och det var den bästa någonsin.
Jag berättade gärna om våra uppleveleser när vi kom hem. Det ångrar jag idag. Jag önskade mig ett tag hackerkunskaper som kraschade alla forum i världen som nämde namnet på våran paradis ö.
Vi åkte tillbaka några år senare och jag ville bara åka därifrån så fort som möjligt innan mina tidigare minnen suddades ut. För att ge en bild av det så är ön våldtagen och brutalt misshandlad. Utanför de 5 stjärniga hotellen ligger båtar på rad efter hela huvudstranden, där vi tidigare kunde ligga själva hela dagen. Nu är korallerna runt ön grå och döda.
Lite samma känsla med spots man delar med sig av. Man minns när de var orörda.

Kontentan av detta då? Spotta dig i näven och skaka din blodbroders hand och säg som Tyler Durden: First rule of Fight Club is: You do not talk about Fight Club!
 
Last edited:

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
precis så är det med smultronställen, svampställen, vansinniga branter med snö, sin privata strand och sitt garage. men även om man inte pratar om dom och kompisar väljer inte prata om dom så smyger någon liten info ut på forum och vips nästa gång mans ska plocka smultron så är det inte ett bär där, när man ska plocka svamp så syns inte en karljohan till, där man ska köra skoter är det uppkört å hårt, på stranden ligger det feta tyskar och så åker man för att pyssla i garaget och allt är stulet. men man har väl sig själv att skylla när man vill ha med polare på grejer och hur det än är så hittade folk smultron, svamp och snö innan forumens tid och det va inbrott i garagen även då man va en tvärhand hög. men visst blir man irriterad då man ser en hel tråd om ens favvo ställe som alltid vart okörr