Snödjup i Sverige just nu?

g0dly

Aktiv medlem
4 feb 2012
82
0
6
Borlänge
Nån som vet nåt mer om Gördalen eller kräckelbäcken den senaste tiden?

Folk är där och åker iaf, sen är de väl upp till var och en när man själv vill kalla det åkbart. vill du se snödjupet i gördalen kan du ju kolla på deras webcam, hur det ser ut i kräckel har jag 0 koll på. enligt smhi´s mätstation i ulvsjö(kräckelbäcken) är det 5cm.
 

salis

Aktiv medlem
30 aug 2004
96
0
6
Varit i Gördalen två dagar nu, Visst finns det snö, men man får nog lov att vara riktigt sugen för att motivera en resa dit.
Några motiverade själar har "spårat" lite av lederna, och där kan man kanske gasa ur sig den värsta abstinensen.
Men åker man det minsta lilla på sidan av, så kör du i princip på backen.

/Henrik
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Gördalen fick som vanligt mest nederbörd sista dygnet (18,7mm) och byn har nu 39cm enligt smhi. Lägg på 10-15cm på höjd nära trädgränsen. FYI
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
O kräckel fick tydligen regn häromdagen så ska tydligen vara ca 2dm kvar där nu
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Kan tyvärr meddela att i Edsåsdalen är det tyvärr i stort sätt barmark, :tsk:
Som hela förra vintern då...

Ända stället jag kan tänka mej det är körbart runt åre/östersund är troligen åkersjön. Vet dom börjat kört där men hur bra det är vet jag ej...
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Hur ser läget ut i Borgafjäll? Är det åkbart snart? :)
Så här såg det ut 2 mil från byn den 6:e dec när upppgivet snödjup var 37cm, idag är det 46cm.
Man fick kryssa lite mellan stenarna, ledåkning funkade bra men riktig friåkning funkade inte då.
På bilden står skotern på backen(sten) så det var bara att släppa av och dra skidorna neråt för att komma iväg utan att skada mattan.