Snödjup i Sverige just nu?

Sir_Sledalot

Välkänd medlem
22 nov 2010
134
0
16
Oviken
Enligt länken här ovan så är det 55cm i Katterjåkk strax före Riksgränsen och jag tror nog att det kan vara ganska nära sanningen.
Jo tack jag vet, men nu undrar jag ju hur skoteråkningen är. Det är ju sällan det är 55cm överallt det finns ju alltid dalar med mer eller mindre. Men det kanske är så pass illa överallt? Ingen som varit där och åkt som vet?
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Grejjen är ju att det där är punkt-observationer. Det säger nödvändigtvis inte hur skoterföret är med tanke på att det sällan är mätt där man kör. Sen är det ju självklart bra riktlinjer.
Jo nog vet jag det men jag tycker det ändå funkar ganska bra, bra man kan kolla upp många olika orter inte bara typ smhi snödjupskartan när det är blått eller lite blåare om du förstår hur jag menar?
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
I Boden har vi fått ikväll 1 dm och under natten till imorgon väntas det komma upp till 20 cm med snö, så det blir att ta fram Skotern och ta en Premiär-Tur,mvh-snowriderHenke:smow::smow::smow::smow::rock::rock:
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Åkte från campingen i Åkersjön i dag och upp mot Önrun. Det är körbart, men inte mer än så. Man får bort det värsta kliandet i högertummen i vart fall.
 

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Var upp till Valsjöbyn idag och åkte runt lite där omkring, med bil förvisso men där var det knappt körkbart också. Snön täckte iaf grönskan och den låg kvar.
 

Xrated

Medlem
22 sept 2012
31
2
8
Borlänge
Är uppe vid kräckelbäcken just nu.
30-50cm och fullt körbart, inget drömföre men inga problem att köra av sig det värsta suget :)
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Nej, isådanafall väldigt lokalt eller i plogkanten. Det går att köra på sjöarna och efter leder men man känner av både sten och rötter ibland så man får ta det lite lugnt. 25 cm som mest där vi körde.
Bilder från idag