Snödjup i Sverige just nu?

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
I Boden har vi fått 15 cm snö i helgen men just nu är det slaskföre ute och det kommer vara så till på torsdag och sen framåt helgen blir det minus-Grader och mera snö,

Mvh-SnowriderHenke:ciao:
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Någon som nyligen varit i Borgatrakten och kört? Hur är snöföret? Ska dit i helgen nämligen.


// Swedn
 

avalake

Medlem
30 jan 2014
30
0
1
Någon som nyligen varit i Borgatrakten och kört? Hur är snöföret? Ska dit i helgen nämligen.


// Swedn
Jag var där i helgen (brukar vara där varje helg) och snödjupet är det inget fel på (ca 135cm) dock så är snön lite tyngre nu pga de lite mildare vädret mem föret är fortfarande fint!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Jag va ut och körde en sväng bara runt gårn igår, och skulle tro att det är max 40cm där jag körde, va aldrig ner till backen men det va ändå bara "sursata slutet på april snö" totalt värdelös säsong! Ska det fortsätta såhär så är det bara att sluta köra skoter tills man har råd/tid att åka till fjälls varje helg.

Var förövrigt första turen iår... Ca 2km totalt kanske.. fyfan
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Jag håller med om att den här vintern är dålig jämfört med förra Vintern då vi hade Massor av Snö, jag har kört hittills i vinter skrapat ihop ca: 30 Mil här vid Kusten/Boden alltså i Norrbotten,

Mvh-SnowriderHenke:rock::rock::rock::smow::smow::smow:
 

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Vid kusten kan jag hålla med om att vintern är riktigt dålig! Men i fjällen har dom ju så mycke snö så man fattar inte riktigt, bästa säsongen på länge sa se jag träffade i helgen!
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Skidbacken rapporterar ett snödjup på 144cm idag i Borgafjäll.
Dock är snön ganska kompakt enligt de rapporter jag fått.
 

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Tjena i Boden har vi fått på fyllning av snötäcket med 2 Dm snö under natten mot Lördag = fint,fint puderkörning i skogarna super Najs:rock::rock:
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Och då var pudersäsongen över..... 5 grader varmt i a-jaur där vi är för att köra. Damn summiten är svårkörd i slask.