Snödjup i Sverige just nu?

A

AssaultRMK

Kollar man på webbkameror från kiruna är det lite vitt på backen iaf, snöstorm vet jag inte om jag skulle kalla det :D
Snöstorm har det varit, snöade horisontellt, sen kanske det inte blev mer än ett par cm snö men snö never the less!
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Mest storm men även lite snö. Växlade mellan klart väder och snöstorm men inte mycket snö som landat på backen.

Vart iaf riktigt halt med sommarsulorna på bilen.
Då det är ett jävla gnäll över att stockholmare inte byter däck i tid så varför har inte du gjort det ;)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Stockholmare byter inte alls ;-)

Sen vet dem väl inte vad som händer när man kör på halt underlag? ;)

Föll några flingor i Piteå imorse, smälte inte direkt på backen men efter e stund var det borta igen
 

Laxmacka

Aktiv medlem
6 aug 2013
67
0
6
Kiruna
Då det är ett jävla gnäll över att stockholmare inte byter däck i tid så varför har inte du gjort det ;)

Haha min bil är på reperation så har lånebil, har haft den två veckor och då behövdes inga vinterdäck. Ska byta på min så fort jag får tillbaka den. Men är nog i allmännhet dålig på att byta i tid.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Haha min bil är på reperation så har lånebil, har haft den två veckor och då behövdes inga vinterdäck. Ska byta på min så fort jag får tillbaka den. Men är nog i allmännhet dålig på att byta i tid.
Byt inte i tid, för då kommer det ingen snö! Det är ungefär som att köpa en ny snöslunga! Då är hela vintern förstörd!