Snödjup i Sverige just nu?

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
haha vi var på bureberget o klättrade var också helt ensamma dom har ju kånkat där så inga aktiviterer men passerade den där legdan gick som inte burka nånstans efter ni hade varit där haha :D[/QUOTE]

Vi var först på burberget också.. tyckte inte det var så mkt snö där, hade typ blåst bort. Och eftersom jag vet hur det ser ut på sommaren kändes det som det var risk för stenkänning?:)
Nää kan tänka mig det, fick ihop typ 5 mil på ängarna;)
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Ja, dikena på haraholmen ;-)
Lite fusk med diken, men var bra med snö där och relativt bra bär också! Knappt några markkänningar.
Måste tyvärr meddela att det är väldigt uppkört nu :bigsmile:
Ändå kul att det kommer allt närmare, bara synd att nån annan kom på det före en själv ;)
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
haha vi var på bureberget o klättrade var också helt ensamma dom har ju kånkat där så inga aktiviterer men passerade den där legdan gick som inte burka nånstans efter ni hade varit där haha :D

okey jo var nått spår där före oss det var inga problem kände inte av några stenar i backen därmot körde vi upp för kraftlinan utmed o där fick vi vända haha :p
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Nu är jag inte HELT säker på min sak, men har för mig att det är nivån under den som syns som gäller! Så ser man att läsa av 50 på stickan bör det vara 40cm. Men detta borde ju Jimmy kunna reda ut så slipper de bli glädjekalkyler framöver...
Det stämmer det du säger. Ligger snönivån upp till "under 50" så är det 40cm. Det stämmer också att det är lite skottat mot mätstickan. Tror smhi har drygt 30cm i Byn Gördalen. Upp mot fjället är det mer snö då mildvädret i slutet av november inte tog med sig all snö där...var ca 35cm kvar då = bra botten.
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
okey jo var nått spår där före oss det var inga problem kände inte av några stenar i backen därmot körde vi upp för kraftlinan utmed o där fick vi vända haha :p
Jodu! vet att den är stenig så vi provade inte ens;) synd att typ hela bureå är uppkört bara:/
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag är inte där så vet inte hur botten är tyvärr. Är i kåbdalis nu och ska snart börja åka mot kronogård så får se hur föret är där!


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk