Snödjup i Sverige just nu?

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
plaska ner 1dm här idag....men nu är äre på väg att försvinna igen. som sagt tidigare, det är inte ens november
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Tycker det är onödigt att det ska snöa nu. Hade ju vare bättre å spara det till typ slutet av december så det iaf ligger kvar!
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Var det SMHI-länken eller Zlatans guldboll du hänvisade till ?
:behindsofa:

Hur som helst, tycker det är bra att snön kom nu jag. Då kanske alla här i Faluntrakten kan slita på sina vintersulor på bilen. Blir helt galen när folk ska stå och köa från halv sex till nio-tio på dagen mellan falun och borlänge för 5cm snö... Det är ju liksom inte filippinerna vi bor i som flera generationer inte sett snö.
:smow:
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
surt som fan å inte vara hemma på veckorna när det ska snöa så väldigt men här är en bil på kompisarna hemma i Rättvik nu i kväll !!:eyebrows::eyebrows:
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Få höra av er lyckliga nu, hur mycket har kommit? Vaknade till runt 1dm idag men övergick till regn och nu äre bara slask kvar..
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Nyra.. Såg ditt sms. Välkommen till forumet förresten. Har fortfarande inte gjort nåt åt skotern.
Har lite panik med E kortet. Vill fan inte åka ***turkås toyota nå mer.
(Sorry för lite OT)
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
och där blev du helt automatiskt Överste kräckel inspektör! skrik när det börjar närma sig halv metern:)
Som jag skev i Kräckeltråden är det enkelt att kolla SMHI Max min värden snödjup. Ulvsjö som ligger ca 10km norr om parkeringen brukar ligga tvåa efter gördalen i snödjup. Det är en seriös mätstation. Blir ofta att folk skriker att det är 1m snö när det är 50cm.
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
Som jag skev i Kräckeltråden är det enkelt att kolla SMHI Max min värden snödjup. Ulvsjö som ligger ca 10km norr om parkeringen brukar ligga tvåa efter gördalen i snödjup. Det är en seriös mätstation. Blir ofta att folk skriker att det är 1m snö när det är 50cm.
säkert en jätte seriös mätstation men dåligt med hel nördig information därifrån. Såsom typ av snö? hur är botten? är myrarna frusna? finns det skoterspår ovs.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
säkert en jätte seriös mätstation men dåligt med hel nördig information därifrån. Såsom typ av snö? hur är botten? är myrarna frusna? finns det skoterspår ovs.
Jag är vädernörd. Jag har daglig koll i området och tar hänsyn till vindriktningar, temp, snöfärhållanden. Nu hoppas vi att nattens o morgondagens regn bli snö i Skjutfältet. Över 700möh borde det bli snö. Dvs omr. Typ Korskällan, storvarden, trollberg, storhäden, skäppåsen.