Snödjup i Sverige just nu?

D

Draken

Nej delar av snön på det där massivet är i Sverige men björntoppen ligger i Norge.
Men för att viktigpettern ska kunna sova lugnt i natt så får du en ny bild som är 110% inom landet och inte på landsgränsen.

http://oi56.tinypic.com/30krmv9.jpg
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nej delar av snön på det där massivet är i Sverige men björntoppen ligger i Norge.
Biergŋŋa är ganska ointressant för jämförelsen men ta en titt på denna bild så ser du ungefär hur landsgränsen grå, ritat ur minnet så några hundra meter hit och dit kan skilja.


Snön på fierras itgka är dels alldeles för lite och dels är det alldeles för brant för att det ska vara meningsfullt. Dessutom har barmarksförbudet trätt i kraft så det är ändå inte lagligt.
 
D

Draken

Jag vet var gränsen går och det jag svarade på var om det finns snö i sverige just nu.
Och ja det finns det på flera ställen,fanns mer snö på topparna mot igges också.

Att det inte går köra skoter på det lagligt förstår nog dom allra flesta,men det har väl ingen pratat om heller...
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Blir så glad när jag går ut å känner kylan på kvällarna:) såg även en stjärna igår :p snart kommer snön!
 
E

eMe181

Blir så glad när jag går ut å känner kylan på kvällarna:) såg även en stjärna igår :p snart kommer snön!
Samma här! Nu inatt var det jävulskt varmt. Men i förrgår natt var det endast 5-6 grader varmt. Snacka om tagg nu'!
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
I tärnabyfjällen finns det endel snö kvar iaf. Här är en bild från igår då jag var ute på en tur upp på östra delen av Ryfjällsmassivet



Det är ca 200m lång sträcka som det lågg snö på där.
 
E

eMe181

Hehe jopp :p Huvudsaken det kommer snö så att det går köra, sedan så rullar 3 månader på rätt så bra ;)

Sist jag kollade på den mätarn så stog den över 100:a. Så nog går det ganska fort ;)
 
E

eMe181

Det var frost i Åkersjön i morse! Var till och med tvungen att skrapa rutorna :D
NU RÄCKER DET!!!!!!!!!! INGET MER FRÄSTANDE !!!

haha, nej. Skämt åsido.... Vi har oxå haft det här i Skellefteå ett par gånger.