Snödjup i Sverige just nu?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Läste på svt text att vargavintern ska vara över.. Södra sverige ska få varmgrader och norrland ska få "mildare" väder. Sen om det är sant vet jag inte men jag klarar mig utan -30 för den här vintern
 

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Är det någon som bor i Härnösand som kan ta kort på de 132cm snö som dom har enligt smhi?
Det är ju helt sjuk..
Jag bor 2 mil utanför härnösand, jag själv tror inte att vi har hela 132 cm snö kan ju mäta med tumstock imorrn och se hur djupt det är här hos mej!:)

Kom just på efter att jag skrivit inlägget att när jag skulle upp på carport(stavning?) taket så sjönk jag ner "en bit i snön och då gick det till midjan och då var hade jag en liten bit till marken, mätte nyss från golvet upp till min midja och det var 103 cm ungefär, sen har det ju sjunkit ihop mycket med all snö som kom idag då det var runt nollgradigt!:) så det är nog inte helt galet mätt skulle jag tro, men sen får man ju tänka på att det inte är runt 1.30 överallt!
 
Last edited:
K

kenth

Har fått en inbjudan av ett företag. All inclusive weekend i Sveg med skoter med guide som ska visa smultronställen. Skoter ingår, men vi tar med våra egna. Någon som har koll på snödjup och omgivningarna i Sveg. Passerade där i helgen på väg hem från Vemdalen. Det var ju inte lika mycket snö som det var där uppe men det såg ju bra ut.
Hur är snön?
Bra ställen att friåka?
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Äntligen har det varit plusgrader i 2 dar så nu är det RUGGIGT fin botten på ca 60 cm så nu kan det gärna komma 1m puder !
 

grop

Välkänd medlem
Är det någon som bor i Härnösand som kan ta kort på de 132cm snö som dom har enligt smhi?
Det är ju helt sjuk..
Jag mätte för nån vecka sedan hemma på gården. 116cm hade jag. Så det är inte omöjligt att det var 132 på sina ställen då jag har det väldigt blåsigt hemma hos mej. Nu har det dock sjunkit ihop en hel del, regnade i -4 igår också. Men föret är kanon nu!
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
håller med, helt klart mest snö inom 10mils radie från Borlänge, så kan ja rekommendera att åka mot Gästrike hållet från P i ryssjön, var då dryga metern när jag var där för ett tag sen, grymt....
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Damp ner en halvmeter snö igår kväll här i Matfors/Sundsvall. Det var nästan storm så snön har drivit och packats ihop rejält. Vägen skottad så det blev skotern till jobbet i morse, sjukt roliga drivor :D
 

PappaKeno

Aktiv medlem
27 feb 2009
64
0
6
Borlänge
Söker mycket snö nära borlänge, tänkte åka någonstans imorgon och åka. Någon som har något tips?
Åk till mockfjärd. Åk sen upp mot Tansen och Tryssjön. Där på sina ställen är det riktigt mycket fina pudermyrar att leka på. Bra med snö där.
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Stockholm norrort: 20-25 cm ny snö på ca ett dygn.
på vissa ställen ligger det drivor som är ca 30-40 cm.

inte så mycket tänker ni, men vi i sthlm får vara glada för det lilla vi får :D