Snödjup i Sverige just nu?

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Helt sjukt.. i umeå har vi 40cm -_-
Ta en bild på en bänk eller liknande där det är orört, så man ser hur mycket snö det är i förhållande mot objektet.
 

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !
Kommit 4dm nu under natten, innan de så kanske 3-4 dm. Skulle gissa på kring 7-8dm allt som allt i bergsjö just nu !
 
Last edited:
R

räsern

Kan lova att det är tillräckligt för att dra upp lederna nu, Men det vekar dom vara slöa på!
 

haugell

Aktiv medlem
2 jan 2006
50
0
1
Bollnäs / Oslo
Har kommit ca 25cm nysnö under morgonen och natten i Bollnäs. Genomsnittligt ca 70-80cm snö gissar jag på. Knappt så det går att köra med Renegaden i lössnön. Måste hålla fullt för att inte köra fast :)
Jag redigerar, 35cm nu. Är nog ca 5cm hyffsat hårt i botten och 85-100cm fluff just nu. Och dom säger det skall sluta snöa imorgon kväll. Hjälp! :)
 

grop

Välkänd medlem
Helt sjukt.. i umeå har vi 40cm -_-
Ta en bild på en bänk eller liknande där det är orört, så man ser hur mycket snö det är i förhållande mot objektet.
Jag kunna ta ett kort på bänken vi har här hemma på gården utanför Härnösand. Men det bilden skulle vara ganska meningslös då bänken inte kommer att synas. Har nog mot metern med snö hemma hos mej. Idag har det nog kommit runt 3dm än så länge och driver gör det också. Lär bli bra mycket mer innan det är färdigt. Tror att det kan bli problem att ta sej till jobbet för mej i morgon då jag bor 1 mil utanför stan. Kanske det får bli skoter till jobbet i morgon :)
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Kan ni inte bara hålla käften... :p Har väl kommit 5 cm här i Sollefteå idag, dock snöar de en del nu... Skulle defenitivt inte skada om de kunde ramla ner en meter snö här, de skulle behövas så får kan testa boondockern lite hårdare :D
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Kul att det kommer snö över allt utom där jag bor eller brukar köra... All snö verkar hålla sig borta i ett stråk rätt över sverige i höjd med Övik. Men man ska väl vara glad när det går bra för andra...så jag är inte bitter.
Någon som har kolla på hur det är med snö runt Saxnäs / Borga/ Klimpfjäll? Finns ingen info på http://www.snorapporten.se
 

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Fint mycke snö i Bollnäs trakten nu, ligger på metern här, med en bra botten med, ska bli kul att lufta xtrimen till helgen.
 

skinky

Medlem
25 jan 2010
42
0
1
ovik
Kul att det kommer snö över allt utom där jag bor eller brukar köra... All snö verkar hålla sig borta i ett stråk rätt över sverige i höjd med Övik. Men man ska väl vara glad när det går bra för andra...så jag är inte bitter.
Någon som har kolla på hur det är med snö runt Saxnäs / Borga/ Klimpfjäll? Finns ingen info på http://www.snorapporten.se
runt 40 cm i saxnäs. det är mer i övik
 

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Varit ute å kört runt Sollefteå nu två dagar, lämnar man leden är det 4-6dm puder som far iväg bara man nuddar gasen :(
 

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Var ute och spårade i skogarna utanför Bollnäs, ca 1 - 1,3 m snö när man kom upp på skogen...:)
 

blomQ

Välkänd medlem
12 aug 2007
230
0
16
33
Luleå
Var i Svartnäs och åkte igår. Snödjupet låg på ca 60-70 cm men ganska packat så det gick fint att åka utanför leden. Närmare kusten var det mer snö, ca 70-80 cm.