Snödjup i Sverige just nu?

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Var till Idre i hälgen ca 5-10cm i terängen for hem över Furudal (ca 20cm) vidare ner mot Edsbyn (ca 30) vidare upp mot Gruvberget (70cm på höjderna) Källsjön (ca 40) Jädraås ca 50 o järbo 50-60cm.
 

ogren

Medlem
26 nov 2010
10
0
1
Är det nån som vet om det är åkbart Järbo-Kungsberget-Jädraås-Svartnäs ?
Har dom sladdat lederna än ? Såg att kungsberget hade 50 cm enligt deras hemsida..
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Är det nån som vet om det är åkbart Järbo-Kungsberget-Jädraås-Svartnäs ?
Har dom sladdat lederna än ? Såg att kungsberget hade 50 cm enligt deras hemsida..
Får se om jag hinner dra en repa i slutet på veckan du får gärna hjälpa till.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Får se om jag hinner dra en repa i slutet på veckan du får gärna hjälpa till.
Vilken sträckning kör du, vet du nått snödjup och om de är sladdat i Svartnäsområdet? Ska iafa till Kjellas å hämta maskinen på Fredag, man är ju åksugen...
Är de verkligen 50cm snö i terrängen vid kungsberget låter ju helt otroligt är typ 10 i Falun.
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Jag och några kompisar va sugna på att åka lite i helgen och då funderar vi på svartnäs och runt där, vet någon om de är åkbart?
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
ohhh de där såg ju fint ut...
Andre jag ska sms:a en polare som är med å sladdar i svartnäs idag så ska jag ta reda på snödjup, den kanske kan bli lite åka till helgen :)
Annars får man väl åka lite längre mot Ockelbo/Järbo... Är ju inte så långt från Svartnäs... :)
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Alltså man är ju lite trött på det här vädret nu...Det har varit mellan 10-18 minus i typ en månad nu, mulet, halvklart eller sol och ingen nederbörd what so ever...Vad hände med vintrarna då det var bra skoterföre redan innan jul? Östersund med omnejd har mellan 10-20 cm lös snö. Värdelöst!
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
Snitt mellan 70-80cm snö i Ockelbo/Järbo området. Polare som va dit i helgen. Finns lite bilder i den här tråden ----> http://skogenracing.editboard.com/bilder-filmer-f7/b-stora-snoskotertraden-lagg-upp-era-ak-har-t6945-60.htm

Här i Sandviken får vi nöja oss med 60-70 :cool:
vi är tre killar från ludvika området som är sugna på puder. är det värt att åka upp till sandviken eller ockelbo? vi har bara 16 mil till ockelbo. finns det några leder som är lätta att hitta för nån som aldrig vart i området???
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
vi är tre killar från ludvika området som är sugna på puder. är det värt att åka upp till sandviken eller ockelbo? vi har bara 16 mil till ockelbo. finns det några leder som är lätta att hitta för nån som aldrig vart i området???
Skulle nog kontakta Kjell på Kjellas Mack i Jädraås tel. 0297-45034 och höra med han, han borde ha ledkartor ligger ju mittemellan Järbo å Ockelbo. Ska hämta maskinen där på fredag så jag ska fråga iafa man är ju sugen på powpow nu och har aldrig åkt i de området heller...

Henkan81, var mer precis kan du rekommendera att utgå ifrån är ju 2,5mil mellan Järbo å Ockelbo?
 

Chaz

Välkänd medlem
1 dec 2010
112
0
6
Luleå
Hur ser det ut i Mårtensboda utanför skellefteå, de rapporterade ju 89 cm i helgen. Är nere på 60 cm idag, trots vädigt kallt väder. Är det värt att åka dit?

Luleå har ju inte ens 10 cm, inte en snöflinga sen 11 nov.
 

Henkan81

Välkänd medlem
27 dec 2007
328
1
18
Sandviken
Skulle nog kontakta Kjell på Kjellas Mack i Jädraås tel. 0297-45034 och höra med han, han borde ha ledkartor ligger ju mittemellan Järbo å Ockelbo. Ska hämta maskinen där på fredag så jag ska fråga iafa man är ju sugen på powpow nu och har aldrig åkt i de området heller...

Henkan81, var mer precis kan du rekommendera att utgå ifrån är ju 2,5mil mellan Järbo å Ockelbo?
Enklast är ju om du utgår från Kjellas Mack och tar leden mot Ockelbo. Kjella kan säkert tippsa om vilka leder som är pistade mm.