Snödjup i Sverige just nu?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Sv: Snö

Om det vore så väl :push:
Har väl typ en meter här men är tamefan bottenlöst... man kör på marken ändå :bawling:

Hoppas det blir varmare så det får sjunka ihop typ en halvmeter :p
Förra vintern hade vi 160cm bottenlöst :p Sjukt härligt att leka :D Men när de väl började gräva så var marken inte långt borta.. Men de måste vara så de känns att leka i amerikanska bergen :D Fick helt klart mersmak, bara jobb och ekonomi finnes igen så ska jag ha en lååång maskin med mer motor än nödvändigt å börja jaga snödjup ;)
 

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Sv: Snö

Hans J; Najs, men det ser ju ut som om du åker genom snön, å inte på den :D
Haha du ska bara veta :D Hur mycket puder som helst ingen som helst bärhet och jag har endå summitskider på den :p Och idag har det kommit ennu mer :becky:

Om någon undrar så nej, jag har inte skottat upp snö framför skotern :)
Stannade bara och tog kort sen vidare.


Är mer snö på dom senare bilderna tog bara denna för på den här ser man iallafall någonting :p






Polarens edge.
 

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Sv: Snö

Langar upp en bild på snön här då.. observera att plogkanten är exakt lika hög som resten av snön! Mätte ca 110cm i förrgår och igår kom det kanske 5cm eller nåt ;) Slutar aldrig.. dock var det finfint väder idag, slänger upp någon bild under skoterbilder på dagens körning.

 

Redje

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
Älvsbyn Sverige
Sv: Snö

Lule har väl fått rätt bra med snö? Här har vi också ganska bra med snö, men det är ju it mkt till botten här heller, så man kör väl nästan på backen iaf o plogar sig fram i snön sku jag tro ;P Men det fixar sig nog, med en liten blida eller nånting o sen mer snö, eller nå ;)