Snödjup i Sverige just nu?

Xen0

Välkänd medlem
7 sept 2008
212
0
16
Luleå
Sv: Snö

men det är ju inte rättvist att skellefteå/byske har fått 100+cm och vi har 40 -50::sad2::, hmm
 

Smooth

Medlem
23 sept 2009
24
0
1
Kvissleby
Sv: Snö

Tokmycket i Sundsvall med omnejd. Tog en bild strax före Nolby (vid fiskdammen bakom Nolbykullen) med grabben på skotern samt en bild mitt ute på fiskdammen.



 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sv: Snö

Tokmycket i Sundsvall med omnejd. Tog en bild strax före Nolby (vid fiskdammen bakom Nolbykullen) med grabben på skotern samt en bild mitt ute på fiskdammen.
Va ute lite igår och måste säga att en liten botten finns det på den första som kom, typ 15 cm men inte mer. Mätte lite snödjup igår och det landade i snitt på 78 cm. Snö finns det man det skadar inte om det sjukner ihop mer....
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Sv: Snö


rammlade ner ~50cm i helgen.
över en meter nu mä hyfsad botten.

men funkar skoten?` : Näääää!!! :mad:
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Sv: Snö

Fullt körbart och upp till halvmetern på sina ställen, men bottenlöst. Blir upprörd :eek:h: Har legat i topp i snödjup ett antal år nu och helt plötsligt.. noll? Nu får det ta och vända!
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sv: Snö

"Snötorka"!! Skulle inte sitta fel med lite mer snö så det går att köra! Sjunkigt ihop bra nu!
 

F8 Sno Pro

Aktiv medlem
13 jan 2010
50
0
1
Skogen
Snödjup i Sverige.

Tänkte bara kolla hur det är med snödjupet i vårt avlånga land. Bor själv i norrbottens inland. Och här har vi mellan 90 cm till 120 cm i skoterparadiset Kronogård i Jokkmokks kommun.:becky:
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Sv: Snödjup i Sverige.

30cm ihopsjunken snö i kiruna..men verkar som att de kommer ett snöoväder till veckan.man kan ju alltid hoppas=)
 

F8 Sno Pro

Aktiv medlem
13 jan 2010
50
0
1
Skogen
Sv: Snödjup i Sverige.

Såg länken till Smhi men deras karta stämmer rätt så dåligt. Visst förstår jag att det är svårt att hålla reda på lokala avvikelser. Bor själv 5,5 mil från Kronogård och här har vi bara 30 cm snö. Men kronogård och det anliggande militära skjutfältet är känt för att hysa stora mängder snö. Fördelen med kronogård är att dom första 50 cm snö som kom tinade ner till 25-30 cm och täcker stubbar och stenar. Sen kom pudret, prisad vare vädergudarna. Hoppas på en snar istid så man får köra skoter året om... Amen:)
 

Oskar1

Medlem
18 jan 2010
26
0
1
Sv: Snödjup i Sverige.

I gävle har vi kanske 40cm snö dock rätt i hoptryckt då det har töat lite men på sätt och vis är jag glad för att det inte snöar då behöver jag ju inte skotta;)