Snödjup i Sverige just nu?

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sv: Snö

Dt där med 60 cm snö i stockholm tror jag inte ett dugg på.
jo visst vi här i hudik hade drygt 50 cm snö för nån dag sen sen sjunker dt ihop vet du, kallas puder och dt sjunker ihop i längden :lol:
Det gör du rätt i! det har nämligen kommit mer snö och ligger på runt 70cm snö där nu! Du får görna åka dit och kolla om du vill! Men det är precis lika som i Sundsvall, bara puder och inget direkt att åka på. Man vill juh ha plus några dagar så det blir kör vänligt! Själv sitter man uppe i en by utan för gälluvare nu och här finns det en bra botten, och jäkligt najs med de 20 cm puder som kom ner inatt! Och mer kommer i veckan!:bigsmile:
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Sv: Snö

Det gör du rätt i! det har nämligen kommit mer snö och ligger på runt 70cm snö där nu! Du får görna åka dit och kolla om du vill! Men det är precis lika som i Sundsvall, bara puder och inget direkt att åka på. Man vill juh ha plus några dagar så det blir kör vänligt! Själv sitter man uppe i en by utan för gälluvare nu och här finns det en bra botten, och jäkligt najs med de 20 cm puder som kom ner inatt! Och mer kommer i veckan!:bigsmile:

Får man fråga vilken by du sitter i ? :) Här i malmberget kom det bra några futtiga cm.

Och för att beskiva snödjupet utanför gälka så satte jag fast summiten idag ;)
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sv: Snö

Sitter ute i Nilivaara! Var på en fin tur idag, snacka om puder det var. 3 fastkörningar...som tur var bror med men sin st600 som kunde dra loss mig med warriorn, en bekväm lösnig på det=P!
Har kommit mer snö här sedan igår. snöade på rätt rejält under dagen och kom väl 10 till. Så nu är det jäkligt trevligt!

Du då? ingen by bo du eller bor du mitt i Gällivare?


Får man fråga vilken by du sitter i ? :) Här i malmberget kom det bra några futtiga cm.

Och för att beskiva snödjupet utanför gälka så satte jag fast summiten idag ;)
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Sv: Snö

Jasså det är där du är ;) Lät ju som att du fått en riktigt trevlig julledighet då!

Jo jag bor ganska "centralt", och idag kom det ungefär 10 cm. Riktig ASH-snö, så snöskyffeln vägde lika mycket tom som fullastad.
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Sv: Snö

I skidbacken ska det vara 65cm enligt klart.se. Men dom sa att det var 37cm när jag mätte upp till halvmetern, men ska nog mäta igen ikväll och återkomma med rapport :)
 

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
Sv: Snö

Mätte för ca 5 minuter sedan snödjupet hemma i Järvsö på altan, 64cm var det. Synd bara att det inte finns nån grund :/ sen så snöar det fortfarande på ganska bra :)
 

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
Sv: Snö

är igentligen för dumt för att kommenter men... det har snöat nästan 30 cm sen kl 15:00 i dag. jag får inte ut nått utav att sitta här och överdriva.

Här har du nån bild som jag släpa ut mig i kylan för att ta.


 
Last edited:
E

ejwbegysv

Sv: Snö

ca 70cm puder i Gördalen /nordvästra dalarna.. Helt sagolika drivor på fjällkanterna.
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Sv: Snö

är igentligen för dumt för att kommenter men... det har snöat nästan 30 cm sen kl 15:00 i dag. jag får inte ut nått utav att sitta här och överdriva.

Här har du nån bild som jag släpa ut mig i kylan för att ta.

Tyckte du sa 64cm...du ljuger ju! på måttståcken kan jag utläsa närmare 65cm ;)
 

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
Sv: Snö

klart att du har rätt Tomas! mitt liv går utt på att sitta här och ljuga å överdriva. jag gör detta för att jag i verkliga livet inte har några vänner och måsste överdriva och skryta om snödjupet på min hemort för att folk ska tycka jag är cool.






eller så inte, allvarligt talat skärp till dig och visa att du kan bete dig som en vuxen människa istället för en dryg 3 åring

Mvh Kristoffer