Snödjup i Sverige just nu?

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sv: Snö

Nu har jag funderat lite och kommit fram till ett förslag.

Först startar vi en fond där alla som vill ha mer vinter får betala in. Vi väntar tills vi har sparat ihop runt en halv miljon.
Då använder vi pengarna som hävstång för att kontakta och påverka stora företag som har pengar att vinna på kallare vintrar. Däcktillverkare tror jag skulle blir glada åt att få sälja ännu fler vinterdäck. Oljeföretag skulle nog vara glada åt att jordens temperatur sjunker. Därför kommer de att sponsra projektet. Norges regering kanske kan bistå med projektpengar om man bara gör det under förespeglingen att bedriva "havsbaserad väderforskning".

Ta daa
Eller så fortsätter vi i vanlig takt och hoppas på att när nordpolen smällter, att de kalla vattnet ändrar golfströmmen;)
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Sv: Snö

Erib: haha..nä det förstår jag! Men du som verkar känna till lederna där..så tänkte jag höra vart man ska åka? Sist vi åkte där så körde vi mot Noppikoski och det var mest en led som gick efter väg, dåligt med myrar och sådant kul :blink1:! Ska man åka mot Orsa hållet istället?

/Martin
Jo men jag kan juh säga att närmare rosentorp osv finns det mkt myrar och sånt :) Och de är typ mellan emådalen och noppikoski. Men va inte i koppången och åk för där är typ allt "naturreservat" och det blir inte folk glada över.
 
E

eMe181

Sv: Snö

I guldstaden skellefteå har vi ungefär 15 cm pudersnö. Men när man far in mot malå så blir det nog direkt 20-40 cm :)
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sv: Snö

Pratade med min bror idag som bor 2 mil söder och stockholm i Tullinge! De har mellan 55-60 cm snö där nu! Kommit 40 cm sedan igår kväll!
 
4

426H

Sv: Snö

Pratade med min bror idag som bor 2 mil söder och stockholm i Tullinge! De har mellan 55-60 cm snö där nu! Kommit 40 cm sedan igår kväll!
Japp, och det kräksnöar fortfarande. Var ute och körde lite i går kväll och det blir nog en tur i kväll också. Nästan synd att man skall åka till fjällen över jul. Verkar ju vara mer snö här.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sv: Snö

Japp, och det kräksnöar fortfarande. Var ute och körde lite i går kväll och det blir nog en tur i kväll också. Nästan synd att man skall åka till fjällen över jul. Verkar ju vara mer snö här.
Fungerar det att köra då? Tänkte då det bara är puder!? Bilderna han skickade var det hurmkt snå som helst på, härligt när det blir lite kaos! Men tydligen mest snö söder om stan.
 
4

426H

Sv: Snö

Fungerar det att köra då? Tänkte då det bara är puder!? Bilderna han skickade var det hurmkt snå som helst på, härligt när det blir lite kaos! Men tydligen mest snö söder om stan.
Jo, det är på södertörn det kommit mest snö. Kom 2-3 decimeter i början av veckan och nu har det kommit lika mycket till. Finns ju en del skogsbilvägar som inte plogas på södertörn där man kan köra. Igår tog jag bara en repa i villaområdet för att stilla värsta skoterabstinensen.:bigsmile:
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sv: Snö

Så här såg det ut imorse i Tullinge (Söder om Stockholm) iallafall! Sedan har det vräkt ner hela dagen tydligen!




Och en till bild..bordet står nära huset och täks av det överhängande taket!