Snödjup i Sverige just nu?

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Sv: Snö

barmark ? inge snö i njurunda trakterna ?:hahaha:
Söråker där jag bor är utanför timrå, efter kusten det med och här har det snöat på ganska bra ! har tillomed kunna körat lite..
trimpipa? Jag hörde en geting ute igår :D
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Snö

blir så leds....... snöade igårkväll, så man var ut å lekte i snön, vaknade i morse och det snöade fortfarande, men inte hade det blivit nån snö på backen direkt, kanske 5 cm.... nu har det regnat, och är 1-3 plusgrader, lite blöt snö ligger kvar, men nu ska det vara varmt i två veckor till tydligen....... inga isar eller nånting just..... deprimerande...... :argh:
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Sv: Snö

Dhenniz, bor du i ström? Ska ju bli minusgrader hela nästa vecka om du kollar yr.no :)
 

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
SNÖÖÖ

Lägger upp första bilden härifrån Umeå, det har snöat sen igår. Ruskigt blöt snö ligger kring -1 till +3. Bara slask på vägarna.. Men det är ju inte där man ska va :afraid:




EDIT::
Här i umeå är träden vita och marken täckt, snöar fortfarande
ARGGGGHPFFT! Klart du skulle vara före:eviltongue:
 
Last edited:

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Sv: Snö

Dhenniz, bor du i ström? Ska ju bli minusgrader hela nästa vecka om du kollar yr.no :)
Jo jag bor i ström, eller en mil utanför, Vågdalen.

Tycker jag kollat både smhi, yr.no och klart.se flera gånger varje dag och ser bara plusgrader å regnvarning....

Klart.se kan lova 7 minus och 15cm snö två veckor fram, men för varje dag närmare den dagen så stiger prognostemperaturen mer och mer, när dagen kommer, så regnar det =/

Men jag hoppas att du har rätt, jag vill gärna ha minusgrader nu, konstanta och stabila. (Gör ju inget om vi får bra isar först, sporrsjön var inget kul att köra på förra vintern och den korsar jag ganska ofta när jag är ute.)

Hoppas du och YR.no får rätt