Snödjup i Sverige just nu?

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Sv: Snö

Kan tippsa om att ta skotern till Vindeln, 45 min körning utanför ume.
Brukar va drygt 50-60 cm skillnad när väll vintern kommit :)
 
D

Deleted member 6797

Sv: Snö

tro tamigfan ja ska lasta skotern på släpet å be polarn skjuts mig till hemavan om de e sönn myche snö där:)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snö

men åå, har bott i Ume en vecka nu och är redan less!! haha

Hehe...jo förstår det, snömässigt har inte umeå mycket att komma med, därför jag får köra dom dryga 30 milen upp till Arvidsjaur varje gång jag ska köra

Har dock tänkt ge umeå en chans och köra här lite iår, eller rättare sagt in mot vindeln eller vännäs skiljer som sagt rätt mycket i snödjup

Men är man student som jag antar du är? så han man väl endå inte tid med skoter ;)
 

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
Sv: Snö

Hehe...jo förstår det, snömässigt har inte umeå mycket att komma med, därför jag får köra dom dryga 30 milen upp till Arvidsjaur varje gång jag ska köra

Har dock tänkt ge umeå en chans och köra här lite iår, eller rättare sagt in mot vindeln eller vännäs skiljer som sagt rätt mycket i snödjup

Men är man student som jag antar du är? så han man väl endå inte tid med skoter ;)
Far till botsmark istället, brukar vara sjukt med snö där!
 

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
Sv: Snö

Kan tippsa om att ta skotern till Vindeln, 45 min körning utanför ume.
Brukar va drygt 50-60 cm skillnad när väll vintern kommit :)
Ja eller bara Tavelsjö som ligger på hälften . Där brukar det oftast vara mer än i vindeln. varför vet jag inte , det är bara så.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Sv: Snö

Nu brukar vi inte ha så dåligt med snö i Ström direkt, men om man jämför med 3-4 mil åt nordväst ligger vi i lä. Så här såg det ut när ToBe lekte där häromåret. 161" med 63mm paddlar hade den visst.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Sv: Snö

Jockegubben: Jag å tjejen tänkte fara till mårdsel nästa helg å ta en skoterinvigning med deras Lynx 300! Haha.. ska du med på ett race? :D
 
B

Buktholmen

Sv: Snö

Igår tog man första turen och inatt fick skotern smaka på första frosten :D





 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Sv: Snö

Första snön hade kommit i skönsberg nu ikväll hörde jag!:laugh::D
Inte alls långt ifrån här, hoppas man får se några flingor snart :)
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Sv: Snö

Hade tydligen kommit 1dm snö i Haparanda, 5 mil från var jag bor.
Men INGET har kommit här ännu, snöblandat i onsdags som försvann redan vid middagstid.
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
Sv: Snö

nu snöar det för fulla muggar och det är med mina ögon uppskattat runt 7 cm snö just nu och det fortsätter att stiga! :D
 
D

Deleted member 6797

Sv: Snö

här i piteå har de it ens kommit snöblandat regn än, de e typ 25 grader i skuggan här:(