Snödjup i Sverige just nu?

Patrikskidoo

Medlem
2 dec 2015
26
0
1
Dalarna
Hur ser läget ut kring Sitojaure? Går det att hitta bra åkning t.ex upp emot kebne eller är det riksgränsen som gäller? Åker uppöver från Dalarna på torsdag och vill verkligen hitta bra våråkning!!
 

DanTheMan47

Ny medlem
15 nov 2013
2
0
1
Nå´n som har en aning hur det är kring Jäckvik nu?
Självklart är det ingen lös snö. Men är det knallhårt överallt?
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Adolfström är det väldigt lite snö kvar, knädjup i snitt kanske, men ska visst dumpa lite i morgon! Utfärdat en klass 1 varning för snö i Norrbottens inland 5- 6/4
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Någon som har koll på snöläget i Saxnäs numera? Ska dit nästa vecka och har hört att de ska va okej... vore skönt med någon här som kan bekräfta läget.
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Tack för det svaret... När du säger as grym åkning så ser jag 1-1.5 meter lössnö framför mig att surfa i :), men förstår att det kanske inte är riktigt så det ser ut... men va det skapligt löst på sina håll eller väldigt hårt? några bra ställen där uppe som du kan tipsa om där ni höll till?
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Passera hemavan klippen i mån em o det var då inge snö som kommit nere på vägen men uppåt fjället hade det bildats hängdrevor från nyligt snöfall. Vart lite förvånad faktiskt
 

djabag

Aktiv medlem
4 mar 2010
93
8
8
Dags att lyfta denna tråd för denna säsong...

Runt Messlingen är det snart åkbart...
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
I Kiruna har vi i princip ingen snö alls. 10 cm vilket är ovanligt lite för årstiden. Jag sörjer inte så mycket för en frusen botten är guld värt. Isarna är på 800-900 möh över 20cm vilket känns bra. Nu får det dock komma
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Åkte Umeå-Luleå igår och idag. Snöat rikliga mängder båda dagarna. Såg ut att vara mycket snö Skellefteå-Hökmark iaf!