Snödjup i Sverige just nu?

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ja detta blir man int klok på, 4+ o spö regn nu i int en fläck snö kvar på obbola medans 3-4mil inåt landet äre mkt snö. Ja ska ut o fiska en sväng idag i en närliggande sjö, och då är jag faktiskt seriös, har redan gjot iordning fiskegrejjerna. Kan skicka bild sedan så ni får se eländet
 

Saxzor95

Välkänd medlem
27 mar 2011
410
0
16
Utanför Älvdalen
Ja detta blir man int klok på, 4+ o spö regn nu i int en fläck snö kvar på obbola medans 3-4mil inåt landet äre mkt snö. Ja ska ut o fiska en sväng idag i en närliggande sjö, och då är jag faktiskt seriös, har redan gjot iordning fiskegrejjerna. Kan skicka bild sedan så ni får se eländet
Här håller det sig runt -1 till 1+ och det är runt 35-40 cm snö kvar
:-D
 
R

räsern

i vännäs har snön komprimerats men inte riktigt börjat smälta men på lördag kväll blir snö och minus restan av rapporten
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
om man på yr.no väljer Langtidsvarsel så får man ju upp en temp för 9 dagar. Den tempen som visas där är det något slags medelvärde under dagen ? sen om man håller med muspekaren på tempen så står den en annat temperatur där under vad är det för något ? slutligen så undrar jag hur det fungerar med nederbörden på yr om det står tex 7mm/24h är det 7mm/24h eller är det mer ?