Snödjup i Sverige just nu?

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Nån som har koll på större snömängder i Sundsvalls ytterkanter? Viksjö, Liden, Holm osv... Har hört att det ska finnas en halvmeter på några ställen...
 
Last edited:
E

eMe181

damn nu äre blåis ute. ska bli kallt och 2dm snö i helgen, hoppas de stämmer! bara det inte regnar så ligger de kvar....
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Alltså jag förstår mig inte på detta jävla väder ??? regnar och är 2+ nu och dom har lovat + fram till jul.... förra året vi den här tiden var det väl en -20 varje dag
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
jo men sen då ??? om det är -på fredag vad kommer det då vara på lördag och söndag ???
Lugn bara lugn.. Bara att snöra upp skotern på släp och dra upp till fjälls, såsom man måst göra för att hitta nån körning som duger!

För en gångs skull så hamnar ju snön där den ska, i inlandet och fjällen.
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
men det ska ju vara +grader på dagtid så det spelar ingen roll hur många meter snö det än faller det måste börja vara-grader ute
 

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Kommit några centimeter till nu under natten men nu är det nästan storm ute och snöar.
Massvis med snö i skogen å barmark på myrar och fält mao... men det possitiva är ju att alla diken på fälten blåser igen. Ser ut på prognoser som att det kommer att ramla ner en del innan jul.
 

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
+0.5 visar det nu, och det kändes redan på morgonen då man åkte till jobbet att det skulle bli en blöt dag. men det gör inte nå om det får sjunka ihop lite tycker jag!
 
E

eMe181

kanske 30-40cm kvar, fett skönt att den blir blöt... dock håller de inte länge om de blir + grader i 4 dagar till :/