snödjup i kronogård!?!

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Ojdå.. Det var inte meningen att förarga nån... Jag har absolut inget emot Kronogård, har kört där en del och gillar stället och för oss kustbor så är det definitivt den närmsta vettiga körningen just nu. Men man måste komma en bra bit från kampen för att få lite "egen" snö.

Tips till "jagheterdaniel", byt nick till "mogendaniel" eller nått..
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Men man måste komma en bra bit från kampen för att få lite "egen" snö.
Håller helt klart med dig angåendet det där. Man måste verkligen komma iväg en bra bit från stället för att hitta fina orörda ställen, men den som letar han finner! :) och det är inte så konstigt med tanke på hur sjukt mycket folk det är där på helgerna den här tiden på året och med tanke på rådande väder!
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Ojdå.. Det var inte meningen att förarga nån... Jag har absolut inget emot Kronogård, har kört där en del och gillar stället och för oss kustbor så är det definitivt den närmsta vettiga körningen just nu. Men man måste komma en bra bit från kampen för att få lite "egen" snö.

Tips till "jagheterdaniel", byt nick till "mogendaniel" eller nått..
När du har tagit bort din "jag-vet-bäst-hela-tiden-världsmästare" attityd, då ska jag byta nick.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Du måste ju allvarligt blanda ihop han med nån annan? Var tvungen att läsa alla hans andra inlägg och set inget med attitydsproblem? Om du brusar upp över hans förra inlägg har du däremot svåra problem.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
När du har tagit bort din "jag-vet-bäst-hela-tiden-världsmästare" attityd, då ska jag byta nick.
är ju mera du som "vet mest". varför överdriva och säga att det är massor med snö när det inte är det. på dig låter det som att det är 1,5 m snö fast det är kring 80 på dom flesta ställena
 

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
ingen som ska kronogård som vill åka med nån ny som kan visa "nya" spots och alternativa parkeringsalternativ för att slippa köra leder runt kronogård? hör av er, skicka ett pm om intresse finns!
 

Robin.

Välkänd medlem
4 dec 2013
160
0
16
Jag hittar då inga bra ställen där borta så tänkte höra ifall nån vet vart man sak söka sig mot ifall man åker från receptionen i krono?
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Stenhårt? Nä det har ju varit -35grC och det blir det ju inte hårt av.. Är nog ganska ok fast uppkört som sagt.
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Ni får inre va dumma med pojken Daniel! Kör man summit 146 så är ju 80cm en fantastisk mängd snö som kan vara omöjlig att forcera ;)
Vi ska på en 9dagars trädkramar resa som startar nu på fredag! Är det värt att starta tidigt så man hinner med nån timme nånstans mellan Kåbban å ajaure.. (Hittade ett sjukt ballt berg där förra året)
Eller ska man chilla å ratta hela vägen te saxnäs!?
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Stenhårt? Nä det har ju varit -35grC och det blir det ju inte hårt av.. Är nog ganska ok fast uppkört som sagt.
Var där nåra dar i början av januari och körde när jag va å hälsa på kusinen i sävast, så jag vet att det finns hyffsat med snö där. Stenhårt, fundera jag bara för att det var ju när nollan där några dar när vi var dit så nu med den här kölden på så tänkte jag bara att det kanske blivit hårt. :)
Vi ska nog uppåt dit nånstan igen om nån vecka, så tänkte bara hur föret var nu. Får hoppas på lite dump före vi åker då. Bara 62 mil så det är ju inget för lite snö.
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Ni får inre va dumma med pojken Daniel! Kör man summit 146 så är ju 80cm en fantastisk mängd snö som kan vara omöjlig att forcera ;)
Vi ska på en 9dagars trädkramar resa som startar nu på fredag! Är det värt att starta tidigt så man hinner med nån timme nånstans mellan Kåbban å ajaure.. (Hittade ett sjukt ballt berg där förra året)
Eller ska man chilla å ratta hela vägen te saxnäs!?
Det är väl mest jag som är dum hela tiden.. Tydligen.. Och mest troligt du med..:hahaha:
 

Zemren

Aktiv medlem
6 apr 2012
76
0
6
Luleå
Någon som varit å kört nå nyligt och kan säga hur föret är?

Mvh Zemrén


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Åker upp ikväll iallafall. Ska vara rätt bra mängd med snö och har kommit mer i veckan i grannbyn iallafall :)
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Kräksnöar där nu :) säkert kommit minst 1dm under natten/morgonen innan vi for hem

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk