snödjup i kronogård!?!

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Tror it det har regnat nånting där faktiskt.. Åker upp över dagen imorrn så kan rapportera på kvällen :)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
har regnat iaf runtikring där, kåbdalis, puottaure, sudok mm. men har inte försvunnit någon snö. är kring 70 cm iaf i sudok trakterna
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Nyss hemkommen från dagens tur och jag är riktigt nöjd! Det har kommit nån cm sen i lördags då jag var där sist och plusgraderna som var för nån dag sen har gjort snön lite kompaktare men är fortfarande löst. Riktigt bra driv idag!
 

jonatank93

Aktiv medlem
1 okt 2013
59
0
1
Skotrarna lastade och påväg hem, mycket snö i skogen, bra fäste i snön men ändå löst.
Dock 3+ och regn nu
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Hur är föret i krono nu, nån som har bilder?
Ska iväg och hälsa på kusinerna i sävast till helgen. Så tänkte åka upp till krono och köra lite fre-lör om föret är okej vill säga.
 

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Har precis varit där för första gången idag. Äckligt mycket snö på myrarna men är lite hårt emellan åt där folk har kört . Många som har kört där i närheten av stugbyn så det är lite sönderkört. Isarna och lederna är hårda som fan och guppiga eftersom det har varit lite flödvatten som frusit.
Så med tanke att det knappt finns en centimeter(!) här vid kusten så är Kronogård väl värt ett besök i dagsläget för skotersugna. Dock tror jag inte det är det ultimata föret riktigt ännu även i Kronogård.

PS. Måste ha mött ett dussin arctic's M och XF, en polaris och inte en enda av de övriga märkena under dagens körning. :p Lite förvånad måste jag säga.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Tack för rapporten, börjar bli duktigt sugen på att testa nyskotern så blir nog bra.
Man får väl söka sig iväg en bit så man hittar lite orört. :D
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Jag var en av XF:arna :) Jag och Brorsan var där med två orangea XF.

Tyckte det var bra med tanke på omständigheterna, var en skorpa på ca. 5 cm men under det fanns det fantastiskt med puder, när man hittade rätt myr var det otroligt djupt :)

Sjöar och leder ska man hålla sig borta från. Slänger upp nån bild när jag lagt in dom på datorn
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
var också där idag, jag med en edge rmk och med en boondocker och 2 a-cm8000. var kring 70 cm, fanns ställen där det var mer men överlag så var det kring 70 cm med puder, jag hade åt helvete för dåligt fäste med min matta men för dom andra var det bra fäste och gick att leka och klättra. lederna kan man inte kalla leder, grymt totalt odugliga, men på isarna vi var på var det inga problem, lite vatten men inte nå mycket