snödjup i kronogård!?!

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Angående RFN så är inte helt området avspärrat med stängsel, hela övningsomårdet är 1650 kvadratkilometer stort. Det är bara Vidsel Flygbas som är instängslat.
Borde gå att hitta ett telefonnummer man kan ringa för att få upplysning om det är någon övningsverksamhet.
 

niklaws

Välkänd medlem
16 dec 2011
178
0
6
luleå
Angående RFN så är inte helt området avspärrat med stängsel, hela övningsomårdet är 1650 kvadratkilometer stort. Det är bara Vidsel Flygbas som är instängslat.
Borde gå att hitta ett telefonnummer man kan ringa för att få upplysning om det är någon övningsverksamhet.
Precis! Om man åker ut på myrarna från avlastningsplatsen i slutet av vägen till krono och kommer till rågången så skall man inte fortsätta inåt, där sitter det skyltar i träden om att rfn's område börjar.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Angående RFN så är inte helt området avspärrat med stängsel, hela övningsomårdet är 1650 kvadratkilometer stort. Det är bara Vidsel Flygbas som är instängslat.
Borde gå att hitta ett telefonnummer man kan ringa för att få upplysning om det är någon övningsverksamhet.
Du behöver personligt tillstånd för att vistas i området.
 

Chaz

Välkänd medlem
1 dec 2010
112
0
6
Luleå
Nån som varit och kört idag som kan rapportera snöläget?
Jokkmokk har 80 cm enligt SMHI så det borde finnas en bra bit över metern i Krono
 

Backman

Välkänd medlem
29 feb 2008
380
0
16
Haparanda
Vi var dit idag det var 25- vid lanthandeln i kåbdalis och 16- i kronogård. Men vi var inte hela vägen dit vi snurrade bara runt vid kåbdalis.

Men nästa helg blire nog att vara fre-söndag.
 

Backman

Välkänd medlem
29 feb 2008
380
0
16
Haparanda
Jag och skoternörden blåser upp dit fre-söndag men vi kommer att bo i kåbdalis. ser att dom lovar snö hela helgen men de är då bättre än sist vi var dit med 25- :)
 
Last edited:

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
var upp dit lör-sön, är väl kring 120 cm som nu börjar sjunka ihop litegrann men har kommit ca 2 dm till sen jag for hem, isarna är inte nå vidare, rätt så blöta, men kanonkul att köra där just nu :)
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Du måste ju vara full.. 120 cm?? Jag var där lör sönd och hittade max 80-90 med snö. Och ja innan du säger emot, jag har kört lössnö i kronis i 15 år och vet precis var man skall leta sig för att hitta djup snö. Nej tack, jag måste säga att jag är besviken på snödjupet. Tyvärr. Det är klart du kanske inte är lika kräsen som mig. Nästa sväng blir till fjällen, basta.
haha, nja knall var jag verkligen inte, var ju inte 120 cm överallt men på sina ställen, är drygt 180 lång o satte mig på ställen där de var över naveln o tror inte jag har naveln vid pungen helt enkelt :)