snödjup i kronogård!?!

Skytt

Välkänd medlem
22 okt 2012
107
2
16
Örnsköldsvik
Vart en mindre lyckad visit till Kronogård i lördag. Uppe med tuppen och lastade skotrarna vid 0600 snåret. Glad i hågen dundrar vi upp till Krono, lastar av just när det börjar ljusna. Hann köra 3km, skoterns mätare passerade just 30 km, sen hittade jag en sten eller stubbe som tydligen var hårdare än min nedre A-arm.... Sånt jävla anti-klimax! Ajja ny beställd så förhoppningsvis kan man köra lite nästa helg :)
 

Marre

Välkänd medlem
14 okt 2007
286
1
16
Boden
Ja riktigt surt var det :(
Men jag o TK fick oss en liten skogsbrytartur, tills jag passade på att ta söndagsbadet i en bäck :)
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Det såg ju inte lite härligt ut det där:) Är det nån botten eller puder rakt igenom? Det där RFN som nämns ibland är det ett område man får vistas på eller hur är det?
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Ajabaja, inte köra in på övningsfältet...
Absolut, kör inte in i RFN området! dock går det en rågång precis där gränsen går. Där kan man hitta rätt fina ställen!

Eftersom det är ett robotförsöksområde känns det som rätt självklart att inte köra där.
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Tänkte om det var nått som var lagt ner efter kalla kriget eller så men om det är stängsel så vet man ju var gränsen går om man är i närheten.
Inte riktigt samma hårda regler på armens övningsområde i de områden jag kör, är avlyst vid övning och har nån enstaka skylt ibland som säger att det är militärt område.
 

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Kör aldrig på övningsområden. Det är inte bara skjutningar som är farligt! Har själv varit nära att mosa två skotrar som mötte min strf90. Inte kul för nån.
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Just det övningsområde som jag tänkte på bedrivs det jakt, skogsbruk och det går även uppmärkt skoterled på det, detta är givetvis i samförstånd med försvarsmakten vad jag minns har I19 haft 1 vinterövning de senaste 11-12 åren som gjorde att skoterleden stängdes under tiden, då kördes lite bandvagn på fältet.


Men tillbaks till ämnet, då jag aldrig varit i Kronogård med omnejd och RFN nämnts tidigare i tråden så slängde jag ut en liten fundering, hade inga planer på att åka ut på ett aktivt skjutfält om nu nån trodde det.
Vill bara ha lite mer info om området.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Tänkte om det var nått som var lagt ner efter kalla kriget eller så men om det är stängsel så vet man ju var gränsen går om man är i närheten.
Inte riktigt samma hårda regler på armens övningsområde i de områden jag kör, är avlyst vid övning och har nån enstaka skylt ibland som säger att det är militärt område.
Det är inte avspärrat överallt... så du måste själv hålla koll på var du är.
 

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
Tja, ska ner och köra in tillökningen i helgen! hade varit kul att träffa nå andra skotertokar! Dela åkställen och åka tillsammans! hör av er!
 

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
Jao nå om allt går som planerat så befinner sig jag och backman i kronogård på lördags morgonen. Åker du dit själv Thincan eller blir ni flera stycken? :)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
[video=youtube;vuid_KrUtA0]http://www.youtube.com/watch?v=vuid_KrUtA0[/video]

Från i söndags, 16 december.

Nu blir det nog inge mer krono för våran del då iaf jag blir fort less på surfa myr. Nu hägrar fjällen för oss!