snödjup i kronogård!?!

BMR

Välkänd medlem
8 nov 2007
268
0
16
Nog går det att köra på sjöarna, lite vatten ovanpå isen bara
 

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
40
UMEÅ
Nog går det att köra på sjöarna, lite vatten ovanpå isen bara

Det är det dummaste man kan göra, man kör inte på en is som man inte är säker på om den håll..

Inte konstigt folk mister livet när dom kör skoter på dom svaga isarna
 

BMR

Välkänd medlem
8 nov 2007
268
0
16
Det är det dummaste man kan göra, man kör inte på en is som man inte är säker på om den håll..

Inte konstigt folk mister livet när dom kör skoter på dom svaga isarna
Är man rädd att bli blöt om knäna så, har bott och kört skoter i området så nog vet jag vart man kan och inte kan köra.
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Förra vintern var de då bra med is och snö i krono, vi var upp kring den här tiden och de var ungefär lika mycke snö som de är nu. och isarna var de inget fel på häller. sjöarna där uppe är så passa små så dom fryser rätt fort.

Nu är de iaf bokat, far upp å kör över dan på lördag :D
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Helt klart värt att fara upp.. Bra me snö var de..

Hade inte tid å fota så mycke, ville ju köra..

där lyckades man.......en av många fastkörningar.inte bara jag dock..

snön bärde mycket bättre än väntat.perfekt före
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Någon från fyrkanten som ska uppöver Kronogård, kåbdalis i helgen`?



Jag hänger gärna med om det finns plats!
Finns det intresse så man blir ett gäng så kan jag eventuellt komma en sväng till helgen. Startar från Kalix men kan plocka på vägen, typ Luleå et 340t/r ;)
 

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Finns det intresse så man blir ett gäng så kan jag eventuellt komma en sväng till helgen. Startar från Kalix men kan plocka på vägen, typ Luleå et 340t/r ;)
Har du bil/Körkort?

Har ev några polare som ska upp till helgen, men jag är utanför, du och jag skulle ju kunna åka upp om intresse finns..! :)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har du bil/Körkort?

Har ev några polare som ska upp till helgen, men jag är utanför, du och jag skulle ju kunna åka upp om intresse finns..! :)
Yepp både bil och körkort. Har du släp som tar två skotrar ?
Har ett men tar bara en skoter, kan eventuellt fixa ett som tar två, ska se imorgon. Tänkte att isf kan ja ta min på vårat släp till dig åsså byter vi släp hos dig :D Lite krångligt men vad gör man inte för att få köra :p