Behöver du det?har ni bevis på att nån fått böter då? var mer det jag menade
Behöver du det?har ni bevis på att nån fått böter då? var mer det jag menade
alla säger ju så olaglit det är då vill jag se en massa artiklar där folk åkt dit om det är nu så farligt som alla påstår?Behöver du det?
Läste om någon i vintras här på forumet som åkte fast för att han turboladdat sin nytro och var tvungen att göra en reg besiktninghar ni bevis på att nån fått böter då? var mer det jag menade
Hur svårt är det att fatta?alla säger ju så olaglit det är då vill jag se en massa artiklar där folk åkt dit om det är nu så farligt som alla påstår?
Du skriver tidigare i tråden "VI är ett par mellan 30-40 som gillar ljudet".alla säger ju så olaglit det är då vill jag se en massa artiklar där folk åkt dit om det är nu så farligt som alla påstår?
Varför ska du ha bevis för att någon fått böter? Det förändrar ju inte legitimiteten på något sätt? Det finns flera av lag stiftade regler som inte är högt prioriterade av polisen, men det förändrar ju inte det faktum att skiten är olaglig.har ni bevis på att nån fått böter då? var mer det jag menade
nog är det njutbart på andra ställen än tävlingar också... däremot inte uppskattat av alla... kanske 80% av dom som kör skoter själva drar väl på smilbanden eller får gåshud av t.ex en yamaha trippel med pipor... men jag vill inte ha det själv för jag tycker det är jobbigt att köra med, har dock haft... är som sagt upp til var och en om man vill ha pipor eller burk men för allas bästa i längden borde fan ingen ha det tror jag, annat än på tävlingar då.Nej jag tycker inte heller att det låter illa, på rätt plats alltså. Rätt plats är på skotercross, dragrace mao på TÄVLINGAR! Där är det njutbart.
yes jag är 30 och jag har sälskap som är 37 som också som kör med slutburk tror nog det finns nån mer som är 37 o kör med slutburkDu skriver tidigare i tråden "VI är ett par mellan 30-40 som gillar ljudet".
Ju mer du skriver börjar jag mer och mer tvivla på att DU hör till den åldersgruppen. Tror nog att du istället är en obstinat tonåring.
Jag hoppas verkligen att Polisen lägger mer resurser på att kolla skotrar. Och omöjligt är ju inte det, när skoterbeståndet hela tiden ökar och med det avarter som DU representerar.
Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
håller med om detTrist hur det här spårar ur. Vi kommer ju aldrig att komma överens kring det här med lättviktsburkar. Jag kommer fortsätta propagera för att ingen bör montera en lättviktsburk då det skadar skoteråkarna som grupp mer än vad det borde vara värt för individen som väljer att montera den.
Så vi kanske ska predika om idiotin med att byta till lättviktsburkar i en annan tråd då den här tråden är till för tekniska frågor kring skrikburkarna.
Lite exempel på vad jag tycker låter gött i dagsläget.
2-t turbo
http://www.youtube.com/watch?v=bDVuYndjsF0
slp är den tystaste eftermarknadsburken går att köpa på www.motorhuset.se :Är sugen på att skaffa en burk till min adrenaline 600 e.tec -12
Men dock endast för viktens skull. ljudet vill jag gärna ha så lågt som möjligt, dels för mig själv och även för omgivningen ska slippa störa sig.
Så om någon vet vilken den "tystaste" burken är bortsätt från orginal så får ni gärna länka?
Den får gärna vara Laglig också om det skulle råka finnas någon sån.
Är det något mera man behöver göra när man byter slutburken? läst några som skrivit något om vikter osv. är det något man kommer måste hålla på att grejja med?
Hittar tyvärr bara till 800slp är den tystaste eftermarknadsburken går att köpa på www.motorhuset.se :