slp MTX vs orginal vikter

Kyparn_

Medlem
12 sept 2017
21
0
1
Har fått tag i SLP MTX™ 62g vikter till min Polaris iq shift 600 och öppnade variatorn och såg att det satt 10-62g vikter i den med.

Vad är egentligen skillnaden på dem när dom väger lika mycket?
Samt är det värt pengarna 1600kr?
Är skillnaden så pass mycket att det är värt 1600kr? :eek:

http://www.motorhuset.com/webshop/?pgid=834&pid=12209
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Mtx vikterna är tyngre i hälen än orginal så matar på bättre i början, och för att uppnå "62g" på mtx ska du vikta på 4g extra, alltså 66g. OM jag nu inte minms helt galet:)
 

Kyparn_

Medlem
12 sept 2017
21
0
1
Mtx vikterna är tyngre i hälen än orginal så matar på bättre i början, och för att uppnå "62g" på mtx ska du vikta på 4g extra, alltså 66g. OM jag nu inte minms helt galet:)
Tack för svar, är skillnaden värd1600 riksdaler?
 

Kyparn_

Medlem
12 sept 2017
21
0
1
Skulle nog även byta fjädrar så blir skillnaden än större:)
har bytt fjädrar efter rekommendationer, hårdare iaf.
har drevat ner, slp trimpipa, större munstycken.

Det sista jag undrar är om skillnaden om jag byter till dessa dyra vikter är värt priset eller om jag skall skicka tillbaka
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Då skulle jag prova orginal först, sen måste du hursom vikta på mer skulle jag beställa från andra sidan pölen för halva priset:)
 

Kyparn_

Medlem
12 sept 2017
21
0
1
Då skulle jag prova orginal först, sen måste du hursom vikta på mer skulle jag beställa från andra sidan pölen för halva priset:)
tack för svaren. kommer testa med orginalvikter först.

Lite svar man får här på forumet.. är det den största svenska forumet ang skoter?
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Mig veterligen är det väl typ det enda aktiva forumet för snöskoter i Sverige...

Eller ja du har ju Facebook och BCOS där det är många aktiva. Men som vanligt med Facebook har du ett fåtal som kan ge bra svar och en merpart som mest bara skriver skit. Plus ett gäng troll. Samt att Facebook som ett forum enligt mig är värdelöst. Men folk i regel verkar inte hålla med.
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Kan enbart svara för mtx vikter på en 800. Där gjorde de en jäkla skillnad med rätt fjädrar. En 600 vet jag inte riktigt hur de skulle bete sig på dock.
Allt är relativt. Många skulle kunna lägga ut dom pengarna för en rätt liten förbättring medans andra har högre krav om du förstår hur jag menar