Sledsimulator

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
+1 finns ju en del sköna spel till tfn som använder gyron m.m så någon som är duktig på kodning kan ju gärna ta tag i detta sen kan man sitta på jobbet/bussen/soffan och burka runt och göra lite feta res, fy fan vad härligt
Det hade varit kungligt med en app.. :)

oskarbaik

Välkänd medlem
4 jul 2010
752
0
16
Luleå
Tips till alla som frontat med ett träd !

Bromsa + gasa medans ni lutar er bakåt och kör iväg på rullen som en boss :D

rave67097

Välkänd medlem
6 apr 2013
178
1
6
Det är ju jobbigt när man står rakt upp mot ett träd, då funkar inget av dem...

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Men... De förbannade attacktallarna har redan letat sig in i denna underbara skotervärld. Har redan haft påkänning med ett flertal av dessa hemskheter.

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Helt grymt ju! särskilt med tanke på att ni har jobbat med detta på fritiden, om jag förstått det rätt? Startade spelet och vips hade jag spelat i en timme :) Tycker också ni har lyckats bra med att hitta samma känsla som irl med attacktallar/björkar hihi ;)

Kläppenrider

Välkänd medlem
24 jun 2012
190
0
6
Måste bara säga att det är ett grymt spel med riktigt stor potential att bygga på. Har nu suttit och spelat hela kvällen!
De förbättringar som jag kom på var att det skulle vara trevligt med en variant minimap i ex nedre högra hörnet så man vet var man är och att själva "kameran" rörde sig mindre när man pumpgasar :p annars vill jag tacka för ett mycket välgjort spel!

//Teo

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
Galet mycket potential!

Ser redan det framför mig ett spel med alla möjliga skotrar och modifikationer, allt från hillclimbs till friåkning. Där du kan tjäna ihop pengar och modifiera din gamla billigare skoter, eller satsa alla pengarna på en nyare ! Få så mycket hjälp du kan och tryck in banor och modeller av skotrar och eftermarknads delar.

Hoppas verkligen de läggs ner tid på spelet, har väntat på ett sånt här spel jävligt länge, Och tycker så fort du lyckats knapra ihop nått värdigt av en beta så börja ta betalt !

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Klåfingrig som man är kan man inte låta bli att leta "buggar" nån tipsa ju om att trycka till på bromsen för att få upp den på rullen, det finns ett till trick, tryck eller håll in ALT knappen efter du klickat på exe filen bland kontrollerna hittar man en reverse +. back fast frammåt alltså, sätt den till space så är det bara att peta på den medans du lutar bakåt så går den upp på rullen utan att bromsa ner lika mycket som man måste med broms knappen

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Sv: Re: Sledsimulator

Klåfingrig som man är kan man inte låta bli att leta "buggar" nån tipsa ju om att trycka till på bromsen för att få upp den på rullen, det finns ett till trick, tryck eller håll in ALT knappen efter du klickat på exe filen bland kontrollerna hittar man en reverse +. back fast frammåt alltså, sätt den till space så är det bara att peta på den medans du lutar bakåt så går den upp på rullen utan att bromsa ner lika mycket som man måste med broms knappen
spelet är några dar gammalt och du har redan börjat fuska!

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Jag rättfärdigar det med att med ett snabbt tryck över ett krön så beter den sig mer som en riktig skoter ;-)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
haha men såg nu när jag spelade att först stog det 1 person efter ett tag 3 personer antar det hur många som spelar samtidigt? hade varit kul om man kunde spela mot varandra eller fara klättra tex med varandra vore kul om det gick :)

jefvul

Ny medlem
26 okt 2013
4
0
1
Avesta
Äntligen!! jag som har suttit i månader och letat efter något skoterspel som man bara kan åka och leka runt i, men det finns verkligen inget(som jag kan hitta iallafall). och nu så fick jag prova det här! :D
riktigt bra gjort, donation är på g!!

rave67097

Välkänd medlem
6 apr 2013
178
1
6
haha men såg nu när jag spelade att först stog det 1 person efter ett tag 3 personer antar det hur många som spelar samtidigt? hade varit kul om man kunde spela mot varandra eller fara klättra tex med varandra vore kul om det gick :)
Nä!:)
1st Person betyder att du "ser spelet" från förarens ögon.
3rd Person är att du ser föraren bakifrån.

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Provat lite mer nu, man läre starta spelet varje gång med att trycka ALT om det skall funka, sen kan man sätta samma knapp på flera funktioner så att sätta w på både gas å reverse + så sticker den iväg mycket bättre i början å beter sig lite trevligare, provade även att ha luta sig bakåt på samma knapp men de blev lite väl :)