Slednecks 14

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. skickliga amatörer, folk som kan köra överlag är ofta väldigt kul att se.
Man behöver inte vara värdelös för att man inte är ett proffs, väldigt mkt bra körning ingår i "amatörklassen"

Svenska filmer, läs RR serien, innehåller så jävla mkt "klubben för inbördes beundran" -material att jag kräks.

Men men, detta inlägg handlade inte så mkt om Slednecks 14, vilket är topicen i ämnet, vad vi själva gillar kan vi ju skriva i en dagbuk om man är lagd åt de hållet.

Nu håller vi oss till filmen.

Tycker ni att de är bättre eller sämre filmat/klippt i denna om man jmf mot SLDNKS 12 & 13?
Som sagt inte samma producenter.
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Bra film dom första 30 min, sen blev jag lite less. Men Sn13 var bättre. K-J är lika bra som i förra filmen.
Sen tyckte jag det var riktigt skoj att se Cory Micku's Summit, bästa delen i filmen.

Men INGA amerikanska proffsfilmer såsom Ts , Sl , Mmodmania, braap m.m kommer i närheten av känslan när man sätter på en Icebound, Damion, eller någon RR rulle( inte 6, den är urusel)! Mycket mer glädje i dom filmerna, känns mer "äkta" på nåt sätt! :)
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Nä, musiken var inget vidare. Faktiskt bara KJ som hade bra musik påå sin del. Och Burandt visades för lite!!
Annars - Cory micku, helt grym!!! Inte så många mattlängder bakom Burandt.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Amatörfilmer, är det så jävla roligt att se? då kan man väll lika gärna köra själv.
Fast grejen med filmer är att man ska bli realistiskt inspirerad å få igång litr adrenalin?! Vilket jag ändå tycker den gör
 

ET Empa

Välkänd medlem
4 nov 2007
136
1
6
Jämtland
Hyfsad film men långt ifrån den bästa slednecks filmen.
Det var väll backcountry körningen med Burandt och KJ delar som var bra men sen, meh
 

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Okej helt ärlig, SKITFILM!!!

Vad är intressant att se? 30 åringar som skiter pengar? Och hoppar överallt? Tyvärr detta faller inte i min smak..
Jag tycker att det skulle vara mycket bättre om man fick se en karl komma körandes över sjön med en Ockelbo 300 med en timmerstötting full med ved kopplad. Sen skulle man få följa honom på hans jobb i gruvan i Kiruna i resten av filmen. Det hade lätt varit bättre.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Jag tycker att det skulle vara mycket bättre om man fick se en karl komma körandes över sjön med en Ockelbo 300 med en timmerstötting full med ved kopplad. Sen skulle man få följa honom på hans jobb i gruvan i Kiruna i resten av filmen. Det hade lätt varit bättre.
Härligt, kul med bra personliga reflektioner av vad som hade vare bättre! jävlar va fint.
Keep em comeing folks!
ju bittrare desto bättre!
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
har inte hittat den än, såvitt jag har förstått de så tillhör de nått konsortium med "soundtrack artister"
Lite lurigt, men kika på http://www.methodicdoubt.com/?tag=kopius-few för mer info..

Om de e musiken som spelas efter Cory Davis avsnittet, när de fet hoppar neråt en sluttning och en helikopter filmar från sidan

en annan låt de gjort..
[video=youtube;l_yhRaavf48]http://www.youtube.com/watch?v=l_yhRaavf48[/video]
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Eftersom jag har jobbat så har jag inte hunnit se sldnx 14 förrän nu. Jag tyckte den va helt ok, tråkig musik som blippade hela tiden istället för musik OCH motorljud, men men det är deras film så om får göra som dom vill.
Amatörer eller inte, ALLA startar som amatörer nångång!!!!
 
R

räsern

Tycker att slednecks börjar spåra. Det enda dom verkar bry sig om är feta shots, men Hinner man ens se ett helt hopp innan deras stylish klippande går igång, Jag har inget emot att man redigerar snyggt! Men denna film saknar skoterfilms stuket som levde tills slednecks 11?
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
tycker dom sku haft mer hjälmkamera och som en av killarna hade kamera bak på ryggan i en ställning typ. blev sjukt snygga sekvenser av det!
 

edviin

Aktiv medlem
28 nov 2010
66
0
6
Hatade filmen musiken,redigeringen och åter igen musiken, s13 var så mycket bättre:eek:hwell:

Året skoterfilm är nog ändå slednez10:eyebrows::ciao: