Slednecks 14

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Jag gillar den!! Speciellt han som kör med xpn! är blivande polaris ägare men den är grym! :)

Vad tycker ni?
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
första tiden på filmen var ju helt ok, sen så efter ca 13-14 min så blir det för mkt fokus på Cory Davis och hans olycka är lite synd, visst äre kul med en förar presentation, men att se texten ALASKA 7gga och han som ser cool är lite svår smält enl mig,.

helt ok körning, men de känns som ett rätt så ointressant avbrott i filmen. Snyftaren börjar väll kanske inte fören efter 17min, och en hel del frän körning innan är helt ok. men you get the point.

Sen så efter 20min in i filmen så får vi lite krascher och riktigt skön musik, kanske mindre fakta i det uttalandet och mer personlig reflektion.. inte en rocklåt i hela filmen känns både fräscht och värdelöst (en avenged sevenfold låt fyller inte rockkvoten)

Sen så kommer Kalle och han sköter sig mkt bättre än i förra filmen, han får ju mer utrymme, är ju tom första talande i introt vilket jag tycker är rätt stort.

Burandt / Skinners del känns lite sådär, enorm åkning, men man är lite mätt på den, iaf jag. Helt otroliga skills och så, men, när man har bidragit med man kan ju inte hjälpa att man hade hoppats på leveransen av något nytt från teamets sida..

Sen så äre fin och helt ok körning /klippning resten av filmen, tycker inte att de första 20,30 är sämre än sista 20-30.

Lågpunkten i filmen är som sagt sagan om Cory och hans olycka och återkomsten för honom. Borde fokuserats på någon annan istället som till exempel så tycker jag de e väldigt märkligt att inte Chris Brown, tidigare Producent, är med alls i filmen han står bara med i rolllistan/tack till i slutet.
Tycker att lite bör han ju ha åstadkommit innan han bröt rygg/höften i vintras.
[video=youtube;hIg7hVkJc_E]http://www.youtube.com/watch?v=hIg7hVkJc_E[/video]
 
E

eMe181

Okej helt ärlig, SKITFILM!!!

Vad är intressant att se? 30 åringar som skiter pengar? Och hoppar överallt? Tyvärr detta faller inte i min smak..
 
4

426H

Vad är intressant att se? 30 åringar som skiter pengar?
What?? Många åsiker har jag hört om SN-filmerna men den där var ny! :noidea:
Gott om pengar är inget jag förknippar med dom där grabbarna...
 
E

eMe181

Dom verkar ju ha det?

Om dom vore nå jävulst tighta i plånboken skulle man inte köra så....
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Helt klart en av dom sämre i mitt tycke..
Ingen finess i redigeringen, samma gamla hopp, tråkig musik.. nä nog kan dom bättre.

S13 var mycket bättre, den hade i alla fall en liten story med Heath Frisby och hans grymma freestyle session.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Kul å se lite olika reaktioner, själv så kan jag hålla med om musik, dom har gått ifrån rocken till mer techno/nånting, känns som de kom smygande in u Kalla "KJ" Johanssons klipp i förra filmen.
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Cory delen sög, föredrar sj klätter filmer så all jvla ramp skit går bort, annars bra pow pow körning
 
4

426H

Dom verkar ju ha det?

Om dom vore nå jävulst tighta i plånboken skulle man inte köra så....
Om man jobbar, snålar och prioriterar skoterprylar framför andra utgifter så har vem som helst råd med dom grejorna. I alla fall i usa där en ny maskin kostar hälften mot här. :blink1:
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Okej helt ärlig, SKITFILM!!!

Vad är intressant att se? 30 åringar som skiter pengar? Och hoppar överallt? Tyvärr detta faller inte i min smak..
Vad är intressant? Jag tyckte Corys del var riktigt intressant och inspirerande. Gillar inte ramp och sånt men backcountry åkning med en jäkla massa snö är ju sjukt kul att kolla på men förare som kan köra.

Sen handlar de ju om prioritering om man har råd eller ej. Jag är 20 år och har råd med en 2012 PRO rmk. Men då jobbar jag och sliter för att få ha roligt i vinter :)

Får jag fråga vad du vill se i filmer? Någon gammal elan som plöjer på någon myr?
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Okej helt ärlig, SKITFILM!!!

Vad är intressant att se? 30 åringar som skiter pengar? Och hoppar överallt? Tyvärr detta faller inte i min smak..
Ojojoj vad du inte ska titta på Thunderstruck och Mountain Mod Mania ;)
Men grabbarna tillhör ju den största filmtiteln inom skoterfilm så de har givetvis sjuk sponsring i ryggen...

Annars så ja jag tillhör ju de personerna som älskar blippedibopp musik så för mig är sekvensen ~20:30-22:00 pure njutning i kombination med sceneriet. Man känner klar nationalism att KJ får det utrymmet han får...
Burent älskar man ju alltid att se men jag hoppas att den riktiga körningen är sparad till Schooled.
Även jag tycker att allt prat (primärt Cory Davis) är mest dötid men alltsomallt gillar jag den helt klart!
Men det kan ju även va som som med hunger och mat; är man hungrig smakar allt bättre. Och min hunger på skoter är helt gaaalen just nu :whistle:
 
E

eMe181

Vad är intressant? Jag tyckte Corys del var riktigt intressant och inspirerande. Gillar inte ramp och sånt men backcountry åkning med en jäkla massa snö är ju sjukt kul att kolla på men förare som kan köra.

Sen handlar de ju om prioritering om man har råd eller ej. Jag är 20 år och har råd med en 2012 PRO rmk. Men då jobbar jag och sliter för att få ha roligt i vinter :)

Får jag fråga vad du vill se i filmer? Någon gammal elan som plöjer på någon myr?
Det jag vill se i filmer är amatörer! bara det som är bra....
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
då är de kanske de är fel att kolla på dom största förarna i värden, för dom är ju allt annat än amatörer.. för är det bara amatörer du vill se så tvivlar jag på att någon av dom senare slednecks filmerna är nått för dig.
sen kan även jag tycka att de är roligare att se en rr film nästan då dom inte är lika tekniska förare och helt enkelt får chansa för att klara nått, sen att dom kör i överlag korta maskiner där, men säger inte att de inte är underhållande att se KJ:s del heller, men tycker 13 va bättre
 

Braak

Välkänd medlem
24 okt 2010
194
0
6
Skellefteå
Helt klart inte den bästa filmen man sett... KJ bra som vanligt å Burandt är svårt att bli less på men resten känns som tomgång... Tur man inte kräver så mycke den här tiden på säsongen så fort man ser eller hör en skoter kommer ståpälsen som ett brev på posten!
 

Psyknallen

Välkänd medlem
8 sept 2010
102
0
6
Gävle
En helt ok film, även om jag tyckte att 13 var bättre.
Många som klarar på Corys del, men jag tycker att det är bra att man visar på vad som verkligen kan hända. Skoteråkning är ju ändå någon sorts extremsport vilket medför stora risker. Bra att alla ungdomar får se vad som kan hända, alltför många tror tyvärr att de är odödliga när de åker skoter.

Sen kan jag nog hålla med föregående talare att det faktiskt är roligare att se amatörer åka.