Sladdning Sävast 2015/2016

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Försökt återställa lederna från Gruvberget till Sävast efter BSF:s demodag på Gruvberget, vissa har nog lekt Tucker Hibbert på hemvägen, andra har antagligen nervösa okontrollerbara ryckningar i högertummen och med ca 150hk samt 60mm paddelmattor så blir leden därefter, kort sagt inge kul för ledunderhållare
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Mötte, under dagens sladdrunda Sävast - Bodsvedjan - Paradisön, en man som heter Ove, ni som sett filmen fattar vad jag menar :), nåväl hans betydligt yngre följeslagare hälsade glatt
 

Oskarmannberg

Välkänd medlem
16 jan 2016
126
1
6
Boden
Snyggt runar! Såg att du varit ute☺ inväntar en ny rem till bandarn då dem gammla gett upp pga av överhettning då variatorventilationens filter till utblåset var igensatt. Sen är jag redo för sladdturer 😊
 

Oskarmannberg

Välkänd medlem
16 jan 2016
126
1
6
Boden
Haha.. nää då :) suget för att få köra börjar bli stort nu. Men remmen kom idag så de blir och skruva ikväll:) sen är jag i tjänst igen!
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har idag sladdat skoterstugan - kraftledningen mot Boden (Svalget) samt till Korsmyran (leden mot Ängesbyn)
Något förvånad blir man när leden är minst 4 meter så finns det ofta bara ett enda söndertuggat spår i mitten, gör iofs så mycket för oss som kör högertrafik då vi som regel har en bra yta att köra på Smiley wink
(Bilden mot Korsmyran)

 

Oskarmannberg

Välkänd medlem
16 jan 2016
126
1
6
Boden
IMG_20160207_222153.jpg jag och oskar bergman var med bandarna och släta av mot börstjärn och gruvberget ikväll. Så nu är det slätt och fint där med☺
 

Oskarmannberg

Välkänd medlem
16 jan 2016
126
1
6
Boden
Lägger ut lite filmer från sladdturerna på min youtube kanal som ni kan gå in och titta på om ni vill . oskarmannberg heter jag där:)
 

Oskarmannberg

Välkänd medlem
16 jan 2016
126
1
6
Boden
Glömde tillägga att igårkväll då jag var påväg till sladdparkeringen efter turen hade någon som inte verkar uppskatta nysladdade leder kört storslalom och rivit upp/sönder hela leden mellan bron över ån och vidare förbi sladdparkeringen mot svängleden... trist. Men fixat så gått de gick
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.516
32
48
Fy fasen vad trist, vet precis hur det känns...

Varit med om liknande saker.

Så jäkla värdelöst uppträdande.

Bra gjort av dig att fixa det.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Glömde tillägga att igårkväll då jag var påväg till sladdparkeringen efter turen hade någon som inte verkar uppskatta nysladdade leder kört storslalom och rivit upp/sönder hela leden mellan bron över ån och vidare förbi sladdparkeringen mot svängleden... trist. Men fixat så gått de gick
Det är då garanterat en person som aldrig någonsin gjort något för att underhälla en skoterled
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.516
32
48
Kvällsmöte med klubbens pistare. Fattas på bild, Oskar B och Nicke H.
Kanonbra gäng som gör allt för att vi medlemmar ska kunna åka på de slätaste och bredaste leder vi kan uppbringa. Alla ställer upp ideelt för vår klubb på sin fritid. Tack säger vi! :)