Skoterköp!

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Det är ganska svårt att skaffa sig en uppfattning om vilken skoter som man ska köpa. I och med att alla istort sett tycker olika. Aja, antar att man själv får provköra och avgöra själv.

/Johan
 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
köp inte en zr 600.. jag har en efi som bara krånglar.. jag blev dragen av en xcr 440 -93!
 

Sven

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Mycket handlar ju om föraren! Antigen är du väldigt feg på gasen! Eller så är det väldigt stort fel på din skoter! För det finns fan inte en XCR 440 som drar en zr600 på en bra led. Du kanske belv ifrånkörd i skogen?
 

Slejp

Aktiv medlem
1 jan 2000
91
4
8
precis... köp den skoter du får för bäst pris. men jag tror det är smartare att köpa en mxz om du får den för samma pris som en zr, har för mig att dom ligger högre i pris.
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Jaha. okej=)
Finns det inga andra alternativ för omkring 50 000:-?? Är det bara ZR och MXZ som gäller?
 
O

ojojoj

ta dej i arslet att det är nå fabriks fel på mxz 600 -99.....
jag köpte den ny och den har alldrig krånglat...
 
P

Patriksundin

Köp en MXZ 600 -99-00 årets skoter 99. Vet flera som har haft Artic som bara har skurit efter ca 70 mil helt nya masiner. Dämparna är helt kassa fungerar ca. 20mil sen är dom helt slut.Hörde nyligen att ca 50 F7 har skurit runt om i landet. Så det är bara skräp Suzuki kan inte göra riktiga motorer.
 

jocke2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
41
0
0
Hejsan!
Varför inte en Polaris xc 600 -00??
Utsedd till årets ledmaskin det året och har mest att köra med av 600:eek:rna. Har sett flera för strax under 50´.

 

olle

Välkänd medlem
1 jan 2000
117
0
6
Har oxå hört att en ¤%& massa F7:eek:r skurit, verkar för många för att vara bara otur. Men o andra sidan tycker jag att artic verkar vara den skoter som skär mest av alla (inget illa menat)
 
J

jaap

bara skitsnack att arctic skär mer än andra men dom lever kvar på 70-80 talet kan ske tror det.
 

D1

Prospect sledder
1 jan 2000
2
0
0
Vad du än gör köp INTE Arctic,har haft 3 st(panther,jag,wildcat).Och ingen har funkat på ett bra sätt.Du kan nog köpa nästan vad som hälst i sportväg för dom pengarna och bli nöjd.Nyare Pollar verkar dock ha tappad rätt mycket i kvalitet.
 

jon1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
24
0
0
Skulle säga, köp en välunderhållen och välvårdad skoter och vårda den väl själv.
Då kan du nog köpa va fan som helst och det ska hålla och gå bra.