skoterglasögon??

Skotta_Snö

Välkänd medlem
27 feb 2007
142
0
6
Umeå
Jag behöver nya och är riktigt sugen på 509 Aviators, men det känns lite knepigt att beställa brillor för 1300:- + extraglas utan att veta att de passar i hjälmen.
Någon som har erfarenhet av kombinationen Shoei V-Moto och 509 Aviators?

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
är det någon som kan lägga upp en bild på sina 509 sinister med chrome yellow glas. så man får se hur glaset ser ut.

30 mar 2011
28
0
1
Borlänge
Jag behöver nya och är riktigt sugen på 509 Aviators, men det känns lite knepigt att beställa brillor för 1300:- + extraglas utan att veta att de passar i hjälmen.
Någon som har erfarenhet av kombinationen Shoei V-Moto och 509 Aviators?
Ska du köpa ett par 509 brillor så rekommenderar jag att köpa direkt från dem. Blir billigare i inköp, frakten utomlands tar dem inget extra för. Handlade själv för 415 dollar har jag för mig, när paketet landade fick jag betala 200:- vid uthämtning, dem hade skrivit ner det till 150 dollar, mindre än vad bara hjälmen kostade :)

Jag köpte ett par Aviators med 3st glas till och slog även till på en hjälm, så jag kan inte hjälpa dig med passformen i nån annan hjälm, men i deras egen hjälm så sitter dem som ett smäck.

Edit: betalade 10.05$ i frakt, får väl ses som ett bra pris på frakt från staterna :)

Last edited:

Joola

Välkänd medlem
25 aug 2008
230
0
16
Västerås
Är det någon som vet om det finns en affär på Manhattan som säljer 509 brillor? Ska dit i helgen och det vore najs om det fanns att köpa på plats i Usa.

Trippin

Medlem
7 okt 2009
18
0
1
Vasa, Finland
Vad rekommenderar ni för linser vid mulet väder? Har endast gul lins för tillfället, funkar riktigt bra i solsken men när molnen hopar sig blir det sämre...och vid snöfall blir man ju så gott som blind! :O

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
ja är grymt sugen på att köpa ett par 509 briller, men kan man lita på att man får hem dem från 509, läst en del att de kan ta 1 månad i frakt, och att de svarar varken på telefon eller mejl, o deras track id ska visst vara helt värdelöst, har ni betalat med visa direkt på hemsidan ? aldrig handlat något online utomlands tidigare, ska ja själv räkna om dollar till kronor eller görs de automatiskt ?

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag har aldrig hört talas om att dom ska vara vanslkiga att ha att göra med, utan att verka dryg eller oförskämd (då det mycket väl kan stämma-jag har som sagt ingen aning)
-Vart har du hört/läst det?

Annars vad gäller att handla med kort på nätet:
När det kommer till kända företag har jag inga hämningar alls-jag matar glatt in både VISA och AmEx nummer utan att fundera två gånger. Har hittills fungerat utan problem i ca tio år.
Om du handlar från en utländsk sida så anges beloppet automatiskt i den valutan som firman är registrerad.
Dvs, Amerikanskt företag=US dollar.
Kanadensiskt företag= Kanadensiska dollar, osv...
Däremot står beloppet i svenska kronor på ditt kontoutdrag. Kursen som blir mellan svensk/utländsk valuta är den aktuella kursen som är den dagen/ögonblicket som företaget du handlar av mottar pengarna-normalt sett omedelbart, men det kan hända att det tar nån/några timmar. Dock väldigt ovanligt.

Jag har annars bara bra erfarenheter från 509, både produkter och service.

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
ja är grymt sugen på att köpa ett par 509 briller, men kan man lita på att man får hem dem från 509, läst en del att de kan ta 1 månad i frakt, och att de svarar varken på telefon eller mejl, o deras track id ska visst vara helt värdelöst, har ni betalat med visa direkt på hemsidan ? aldrig handlat något online utomlands tidigare, ska ja själv räkna om dollar till kronor eller görs de automatiskt ?

Låter som mycket svammel det där, beställt därifrån 2 ggr utan problem. Har även flera polare som beställt och fått allt. Enda gången det blivit strul var när ett paket försvann på vägen, men då skicka dom ett nytt. Betala med paypal är nog enklast.

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
läst de på flera olika forum, bland annat här har ja för mig, är dock sent o trött nu så kan ha fel, har också handlat många år online o matat in visa kort osv, aldrig varit något problem, men har aldrig handlat i usa förr, men nån gång ska vara den första, så bara o invänta tisdag, sen handla :)

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
Jag har beställt från 509 två gånger under hösten, ena gången tog det 1 vecka och andra gången ca 1,5 vecka. Inga problem, frakten är billig dessutom. Skulle handla där igen utan att tveka

Sent from my Desire HD using Tapatalk

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
eller så skiter du i att beställa från staterna och beställer ett par 509 brillor från sno performance bra priser och snabba leveranser ;D