Skoter till småbröderna i julklapp

Blizzard5500mx

Välkänd medlem
7 sept 2008
122
0
6
Ställdalen
Ah tack för alla tips, Och Dem ska bara köra på åkern som vi har inte på vägen eller nå liknande ännu, vi ha haft en ET250, Men den total skar, så vill helst inte ha en sån igen:)
Och ja vi vill spärra gasen så dem inte kan gasa fullt:p
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Ah tack för alla tips, Och Dem ska bara köra på åkern som vi har inte på vägen eller nå liknande ännu, vi ha haft en ET250, Men den total skar, så vill helst inte ha en sån igen:)
Och ja vi vill spärra gasen så dem inte kan gasa fullt:p
Det är ju fullt lagligt för minderåriga att köra inom inhägnat om jag inte missminner mig totalt :hmmmm:
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Anledningen med kortet är ju mest för att inte vem som helst ska kunna hyra och ut å åka hejvilt. Hört om stockholmare som vält ute på parkeringar osv osv. Så funktionen fyller den. men inte för oss som kört sen barnsben. Men alltid kul att träffa likasinnade. Tyckte jag iallafall när jag tog kortet 2005.

Hehe jao, skoterkörning kanske inte är så självklart för en del som det är för oss iofs :rolleyes:

Har tänkt att tagit skoterkort i många år, enda sen jag var 16 men det har alldrig blivit av, mern nu 4år senare så tog jag mig i kragen och tar kortet :rock:




Sorry för OT :hello: