Skoter startar inte arctic cat xf 8000 2016

DarkRavev

Medlem
16 dec 2019
16
1
3
31
Klöverträsk
Problem efter problem...
Jag var och körde hela helgen kanske 15 mil totalt. Funkade helt utan några problem alls.

Jag ställde in den i ett kallgarage och när jag skulle starta den på kvällen dagen efter så var det precis så att den skulle gå igång.
Men i stället small det till lite i avgasröret och så dog den.

Jag drog och drog efter det men den vart bara mer och mer död.
Den vill inte ens försöka starta nu.

Någon som har haft samma problem? Vore fint om det inte blir så dyrt :p
 

Gunde

Välkänd medlem
1 jan 2000
775
4
18
Luleå
den är sur, tar bort tändstiften. koppla ur bränsle pumpen. dra i snöret tills det smakar blod i munnen. kom ihåg att ha tändningen av.
gänga dit stiften efter du har torkat dom. håll gas och dra igång motorn. låt bränslepumpen vara urkopplad.
låt den gå en stund på tomgång, stäng av den och koppla in bränslepumpen. kör en sväng och gasa ur den.
 

DarkRavev

Medlem
16 dec 2019
16
1
3
31
Klöverträsk
Tack för tipsen!
Jag bytte stiften och testade starta med lite gas, så funka det igen!
Jag tror inte att stiften äns var dåliga, det hade nog räkt med att gasa och dra
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Tack för tipsen!
Jag bytte stiften och testade starta med lite gas, så funka det igen!
Jag tror inte att stiften äns var dåliga, det hade nog räkt med att gasa och dra
Om de dummar sig igen så ta lös stiften och elda hårt på dem så de kokar ur soppan ur glipor mot porslinet. Elda även på de gamla stiften så funkar de förmodligen igen.
 
Reactions: DarkRavev

backmouse

Välkänd medlem
24 feb 2011
192
40
28
V-ås
Tycker mig fått liknade problem med start dagen efteråt. Om man dagen innan tex blivit lite på gasen för att parkera, backa ed. Samtidigt innan varvet gått ner på tomgång...så trycker man stopp. Verkar som den då drar i sig lite ofrbränd soppa.
Då brukar det jäklas nästa morgon om det är kallt.
Detta är min spaning i ämnet.
 
Reactions: DarkRavev

puttedyk

Välkänd medlem
6 mar 2008
711
3
18
Öregrund /Orsa / Umeå
På min 14 så håll man mer än halv gas så stänger den spridarna å på så sätt undviker man att sura ner den dock spännande med ena handen på gasen å dra med andra.