Skoter på TV!

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Kl. 21:00 på Discovery ska det tydligen handla om skotrar ikväll, eller tja... dom ska bygga en skoter av sakerna på en skrot...
Jag har ingen aning om vad det är för program men man kan ju inte missa det!
21:00 Från skrothögen (22:00)
Snöskoter. Veckans uppdrag går ut på att bygga en snöskoter av enbart skrot och sedan tävla med den. [20767231]
Vi kan ju använda den här tråden för att meddela om det visas något skoterrelaterat på TV i fortsättningen också, så man inte missar något...
Skriv en rad om du hittar något intressant i TV-blaskan!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Fiasko

Haha! Vilket fiasko!
Var det nån som såg på skoterbyggarna, gick inte sådär jättebra för dom...

Jag trodde nog att det skulle gå bättre för "tvättmaskinslaget", men med tanke på att båda lagen nästan var tvugna att styra sina maskiner så var ju egentligen ingen godkänd. :mad:

Det var ju en svensk med i ena laget, Micke nånting som tydligen tävlar i skoterdragrace, nån som vet vem det är?
Han verkade seriösast i.a.f., lirade ihop en riktig A-arms framvagn själv, fast det höll på att göra att dom nästan inte hann klart så det var nog lite väl seriöst...
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Richter

Nu är det dags att sjunka ner i tvfåtöljen igen, det verkar som att man kan få se en skymt av lite skoteråkning i programmet Richter!
SVT.se skrev:
Dessutom recenserar Kjell Sundvall den omtalade snöskoterfilmen Sledneck. Missa inte Richter den 31/1 kl 22.30 i SVT2!
Programmet visas alltså kl. 22:30 imorgon måndag, och kl. 19:30 på tisdag (den 1/2). Båda gångerna på SVT 2.

Ska bli kul att höra vad han tycker om filmen, det här med att personer med anknytning till "vanlig" film ska recensera actionfilm är ju ganska dumt men det är alltid kul när det visas lite skoter i rutan!

Richters hemsida kan ni läsa mer och även se hela programmet via internet, efter att det visats i TV.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Kjelle

Ja, vad säger man, lite pinsamt var det nog att dom missade sista "S":et i "Slednecks"... Och att dom kallar skoterfilmer för något nytt, jag menar 7 år är ju länge när det gäller sånt här!

Annars tycker jag att själva recensionen var riktigt bra, Sundvall hade riktigt vettiga åsikter. Jag håller med honom om att man vill se lite mer "bakom kulisserna" och mer fokusering på åkarna.

Ni som missade programmet har chansen igen kl. 19:30 imorgon tisdag.
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
henkew skrev:
Ja, vad säger man, lite pinsamt var det nog att dom missade sista "S":et i "Slednecks"... Och att dom kallar skoterfilmer för något nytt, jag menar 7 år är ju länge när det gäller sånt här!

Annars tycker jag att själva recensionen var riktigt bra, Sundvall hade riktigt vettiga åsikter. Jag håller med honom om att man vill se lite mer "bakom kulisserna" och mer fokusering på åkarna.

Ni som missade programmet har chansen igen kl. 19:30 imorgon tisdag.
Ja,jag har länge undrat över varför inte filmmakare använder sej av killar som dom i Slednecks när dom gör actionfilmer!? Dom är ju dom bäste stuntmen som finns när det gäller skoter!
Tänk er själva ett 30 meters drop på skoter i en Bondfilm t.e.x.! Det vore väl nått det!??
Eller en backflip för den delen! Det är ju grejer den stora massan aldrig sett! Är ju bara vi skoternördar som ser på filmer där sånt förekommer.;)
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Om TV står för Teknikens Värld så är det en ganska stor artikel om skotrar i senaste numret. Dessvärre rätt okunnigt skriven mest för Stockholmare med stuga i Sälen verkar det som :D

Menmen, kul i alla fall.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Open Air Tour

Njahapp, när vi ändå håller på att få den här tråden att spåra iväg så kan jag tipsa om att det finns ett skotertest i pryltidningen GEAR också, eller test och test...
Dom har i.a.f. tagit några fräcka bilder på några modeller och betalt ett par skoteråkare för att ge några kommentarer om dom...

Men det jag egentligen skulle skriva var att man fick se en glimt från Open Air Tour, Flottsbro, i Richter den här veckan, dom visade nästan bara skidåkningen men nån liten arctic-grön farkost skymtade också förbi.
hemsidan kan man nu se hela avsnittet, tävlingen visas 26min. in i videon.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Vart bara tvungen att fortsätta inlägget om GEAR-testet, dom har lagt ut videoklipp från skotertestet på sin hemsida (www.gearmag.se), riktigt komiskt att se! :)

Men om man bortser från att klippen är riktigt kassa både innehållsmässigt och bildmässigt (och framför allt ljudmässigt) så är det en mycket bra idé!
Det är ju jätteintressant att se hur det går till under ett test, med lite förbättringar så är det absolut något för oss själva (Snowmobile) att ta till oss!

Eller hur?
 
B

Big Matti_

Spunkbastards på Richters..

Showdown In Piteå som ägde rum i helgen kommer att sändas på Richters måndagen den 7 mars så missa inte det.
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
henkew skrev:
Vart bara tvungen att fortsätta inlägget om GEAR-testet, dom har lagt ut videoklipp från skotertestet på sin hemsida (www.gearmag.se), riktigt komiskt att se! :)

Men om man bortser från att klippen är riktigt kassa både innehållsmässigt och bildmässigt (och framför allt ljudmässigt) så är det en mycket bra idé!
Det är ju jätteintressant att se hur det går till under ett test, med lite förbättringar så är det absolut något för oss själva (Snowmobile) att ta till oss!

Eller hur?
Ha,ha,ja snacka om nollåttor på grönbete!
Det där är skoteråkning det! Fram och åter efter nån gångbana i nått industriområde eller var dom var! En halv deci snö! Arma stackare!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Richter does it again!

Jahapp, då var det dags igen!
Ikväll kl. 22:30 på SVT2 visar Richter bl.a. "snöskotertävling på Röda torget i Moskva med Peter Bodin som en av favoriterna".
Visas även kl. 19:30 imorgon tisdag den 1/3.

Men egentligen är det ju nästa måndag man längtar till, ska bli kul att se vad som hände upp i Piteå!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Or not...

Tss, vilken blåsning!
Inte visades det nån skotertävling, också har dom ändrat texten på hemsidan för att smita undan... :mad:

Jaja, hoppas att Showdown-repotaget kommer att visas nästa vecka i.a.f.!
 
E

Ej medlem/Inloggad

EM skotercross

Såg på treans text-tv att EM från Meråker visas i Viasat Sport idag tisdag 8/3
kl.16:30, visas även 15/3 18:30.

//Ubbe
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Japp, det stämmer och självklart lyckades man precis missa det. Jaja, jag får väl se reprisen den 15e då.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Nån som såg på veckans Richter?

Nu fick man en glimt av Pite Showdown, men inte var det mycket men fick se, får väl hålla ögonen öppna efter spunkarnas film... :(

En ljusglimt var dock en liten notis om Grimborgs kommande film, Ruff Riders, som verkar bli riktigt bra, mer "intervjuer" och kommentarer innan och efter hoppen.
Mer "bakom kulisserna" är just vad i.a.f. jag efterfrågat så den filmen kommer att vara efterlängtad!