Skoter i norrbotten!

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Hej, jag undrar vad det finns för ställen i norrbotten som man kan köra skoter på.

Det jag söker är:
- Hyffsat med pudersnö (+- 1 meter, får gärna var mer)
- Hillcilmbing
- Myrsurf (inte så viktigt)
- Skogskörning mellan träden uppför (inte så tät skog)

Det viktigaste är nog att det inte finns mycket som man kan köra på under snön (stubbar, stenar osv...) Gör inget om det finns några här och där bara det inte bli för många som här hemma.

Har hört om: Arvidsjaur, Arjeplog och Kronogård är dessa bra ställen att köra skoter på? Ni får gärna komma med andra förslag, självklart ska det finnas boende som inte är allt för dyrt!

Kan lägga en gräns på 30-40 mil från Luleå/Övertorneå.
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Jaha, inget ställe som är speciellt bra på något sätt då?! Annars kanske jag testar Kronogård/Arvidsjaur eftersom det inte är så långt dit.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Vill du ha bättre puder så rekomenderar jag dig uppåt fjällen, riktigt bra där nu!
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Om man kör igenom arvidsjaur och svänger mot slagnäs så finns det riktigt fina ställen efter ett par mil.
Annars är det bara åka mot norska gränsen..fin fina ställen där.
Jag och polarna brukar bo på sandvikens fjällgård. Där finns all körning man vill ha baki knuten :)
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Låter fint kanske man skulle testa fara dit någon gång! :) Fjällen är det ganska långt till med det verkar väldigt fint att köra där, börjar med något som är nära. Sen senare kanske man kan planera in en resa till fjällen!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
kronogård har mkt snö men mest myrar och rätt tät skog. missförstå mig rätt, jag gillar kronogård men det är inte fjällen.
 

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
ja som det låter på dom flesta som jag känner så är det arvidsjaur, kiruna & gällivare som levererar har själv inte varit och kört skoter någon annanstans än i Kalix trakterna och det är ju inte direkt något att hurra över :/
 

baner85

Välkänd medlem
14 jun 2012
123
0
16
Jäkligt mycket snö nu på vissa ställen, dock har bäckarna inte frusit, bara ett skal med snö över så man inte ser vars dom är, så kan vara bra att vara lite försiktig om man är på nya ställen och leker.

Kör själv mycket på myrarna runt kiruna, nästan bara myrmarker längst fjällkanterna så inga problem att hitta orörda ställen man kan leka på. :)

/Baner