Skoteråkningen slut för i år?

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Hur ser det ut hos er?

Hos mig har det töat i över ett dygn och det som var en dryg meter pudersnö är nu kanske 35-40cm blötsnö.
Detta är alltså i Västerbottens inland.

Jag är själv inte intresserad av att åka den typen av åkning, så det känns som att det här året är åt helvette nu iaf. :Cry:

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Tyvvär så är det så det ser ut. Igår hade vi 8.8+ här i övik... Blir nog inte mycket mer skoteråkning för denna säsong.

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
824
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Samma här. försökte mig på att åka skidor med hundarna på isen igår. totalt jävla hopplöst, blötsnön som finns kvar är bottenlös även på skoterspår, vatten på sjön.. Det före som gäller nu framöver är påskföre om det håller sig nattkallt. Om det nu inte kommer en halvmeter puder, vilket inte känns direkt troligt. :-(

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Men de är ju för fan bara början på mars än är de långt kvar på vintern. Kommer komma mera snö
+1, det här har vart den sämsta vintern på länge men den är ju långt ifrån slut.
- Allra helst för er som bor en bit norrut.

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Vi har fått 15-20cm nysnö inatt och nu på morgonen. Tur att de snöade i övergången från plus till minus. Ingen hård skorpa under.......;-)
Lång säsong kvar ännu, här iaf.

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
de är ju nu den finaste tiden börjar! varmt och soligt :) vi har då riktigt bra med snö och mer kommer de säkert, som sagt, de är länge kvar av säsongen! ;)

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.637
105
63
Örnsköldsvik
Tyvvär så är det så det ser ut. Igår hade vi 8.8+ här i övik... Blir nog inte mycket mer skoteråkning för denna säsong.
Va fan Dan har ni det så fattigt i Björna?;) Inte har det tinat bort 120cm snö på några dagar. Lite mer kompakt bara:p
Sen säger ryktena 2-3dm snö nästa helg, men hur det blir med det återstår väl att se=)

W

Wettainen

Här i Luleå var det +6 igår och +4,6 idag, har sjunkit ihop nå fruktansvärt men mig stör det inte då skotern min är i delar!

Men ser lovande ut just nu, har lovat - grader tills nästa söndag! Fast ingen kul körning då för det lär ju bara vara skare :/

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Tavelsjö: fortfarande 1 meter snö ute i naturen. Nu med lite lagom skare som gör det körbart överallt. Men skaren bär inte helt, brakar man igenom så är det spade fram.
Jag ska strax ut på andra svängen idag, spade, kniv o snöskor följer givetvis med. :)

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Var ut idag och det var ett väldigt varierat före. Längs kraftledningsgatorna som legat i solen var det lite hårdare. Men vi hittade riktigt rolig körning inne i skogen där snön var lösare, men ändå var det ett sjukt driv och man körde fullgasrepor på bakrullen uppför bergen :)
Och om väderleksrapporterna håller så får vi 25-30cm nysnö till veckan :D

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Här är det då stenhårt och isigt på lederna, finns dock ställen där det är hyfsat med snö fast det mesta har sjunkit ihop och är ganska hårt.

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Förra helgen hade vi -4 och sol från klarblåhimmel i Sollefteå. Gott om puder och lössnö lite överallt, skitrolig körning. Under veckan har det legat på +10 flera dagar så ja... säsongen känns ju som att den är påväg att ta slut. Några kompisar var ute och körde idag, har inte fått nån rapport om hur det var dock.