Skoteråkningen slut för i år?

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
SLUT?? Rautaspremiären är ju nu den 10Mars och då först börjar. Skoteråkning och den riktiga säsongen .

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Var ute idag och körde. Blev väl 3-4 mil efter skrapplig led och kompakt blötsnö. Det som för en vecka sedan var 1m+++ med bottenlöst puder är nu helt borta.

Jag har ställt av både Nytron och Assaulten för nu är det färdigkört för i år.
Jag hatar verkligen det här jävla skitföret som vi har hos oss i Västerbottens inland numera. :Cry:

Då det här fryser så kommer det att bli en katastrof och även om det snöar 3-4dm på det här så är ändå botten stenhård och ofarbar.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
37
mellansel
www.skoterlon.nu
Vart 15 mil idag. Bra leder men dåligt med lössnö, men om det kommer 2-3 dm till så nog är det ok lössnö före, för även idag hittade jag okörda ställen att köra fast på, där snön inte är sten.

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Vart 15 mil idag. Bra leder men dåligt med lössnö, men om det kommer 2-3 dm till så nog är det ok lössnö före, för även idag hittade jag okörda ställen att köra fast på, där snön inte är sten.
Kul för dig! I dag tog ungarna fram sina cyklar och tog en premiärtur. Kul för dom!
Jag har en lössnöräser i garaget som jag inte har någon nytta av. Det är fjärde mars. Inte kul för mig!

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ser ut som att det ska snöa här i veckan, först stod det att lite drygt 50cm skulle falla men det får man väl ta med en spade salt antar jag. Kommer det en deci är jag glad! :)

Och om snön smälter bort har jag en backup-plan. Den heter Yamaha Raptor 700 BigBore och står parkerad i garaget. <3 ;)

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
Kul för dig! I dag tog ungarna fram sina cyklar och tog en premiärtur. Kul för dom!
Jag har en lössnöräser i garaget som jag inte har någon nytta av. Det är fjärde mars. Inte kul för mig!
har fått ihop 8 mil, lika med dotterns maskin...
Inte en km har jag åkt här hemma, alla mil vart uppe i Noppikoski dit vi var efter nyår. Väldigt surt...

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Fasen vad jag lider med er...

I Boden har vi mer än 1 meter snö.

50cm till ska komma i veckan enligt meterologerna :)

J

Jona$

I Sundsvallsregionen är det över med på flesta ställen efter flera dagars värme och blåst. 4 eller 5 vintern nu med dåligt snöläge.. börjar tro lite på att om 100 år kan man odla palmer här :(

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Jag har då lagt av med skoter för denna sesång, den står i garaget i väntan på service, ska sälja i höst o börja om på ny kula med en ny skoter nästa vinter!

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Ö-viks inland är det då fullt åkbart! Har kört kraftlina hela helgen men det är ju inte 140cm puder längre men nog är det 1 meter under skaren.

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
33
Åre
Absolut inte slut på säsongen! Snarare att de är nu den börjar tack vare skaren för sånna som mig med strykjärns-slädar och 32mm ripsaw(äta-soppa-med-gaffel) matta!
yeeeeeehaw

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Ja, nu är man glad att man har en crossover och inte en lössnöare. :)