Skor?/Kängor?

ln91

Aktiv medlem
2 nov 2008
86
0
6
Sollefteå
power orginal ftw! enda felet ä ju som me alla stövlar, man blir alltid för eller senare blöt i dom
 

Buffy

Aktiv medlem
5 jan 2009
54
0
1
om du åker eller åkt snowboard, använd dom skorna fungerar kanon!!!
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Jag kör med Power Original, men nästa skor blir nog deras nya modell YAK.

Jag tror dom kan vara bra.

 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
jag kör med graninges skoterkängor, de är väl helt ok
problem med skoterskor tycker jag är att man alltid blir blöt oavsett hur man gör. Antingen har man supervarma skor så blir man svettig och sen blöt
eller så har man kalla skor och fryser - graninges är ju inte supervarma men de kanske andas lite iaf....

sen vet jag inte hur mycket skor andas i minusgrader, gissar på ingenting faktiskt
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
nja jag provade i lumpen, bra skor inte frågan om det. men de är ju så sjukt varma så jag blev först svettig o sen blöt och kall

så jag föredrar att inte ha det för varmt utan i stället lite svalt men torrt - men det kräver att man är lite varm i kroppen för är man inte det blir det kallt direkt
 

Burré

Välkänd medlem
7 dec 2006
300
0
16
Östersund

Själv köpte jag mig ett par Hmk Cruiser kängor, även fast det inte är några crosskängor så är dom riktigt stadiga, lätta att gå i, varma, kostar ca: 1000-1200:- tror jag
 

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Jag kör med FXR som är köpta på Yamahacenter! Adrenaline tror jag modellen heter! ca 1500 men finns för billigare på nätet!
Dom har också urtagbart foder vilket jag tycker är bra!

 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Jag kör med FXR som är köpta på Yamahacenter! Adrenaline tror jag modellen heter! ca 1500 men finns för billigare på nätet!
Dom har också urtagbart foder vilket jag tycker är bra!

Jag kör med modellen som kom innan denna utan utagbar innersko men kan varmt rekommendera dessa, har aldrig frusit om fötterna.