Skor?/Kängor?

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
Vad skall man köpa för skor/kängor för att inte frysa tårna av sig.
Har haft både snowpeople kängor samt moonboots,å i -15 dör du.
Dom skall ju helst inte se för jävliga ut å kosta för mycket:)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Jag rekomendera HMK pro boa skor

Tyvärr vet jag inte om just pro boa versionen säljs i sverige

Därimot finns highmark pro varianten och några andra i sverige

Tyvärr är dom inte helt gratis, köpte mina för 2000 i usa plus att jag fick betala 500 i tull

Skillnaden mellan pro boa och dom som säljs i sverige är att du har en vajer och ett spänne istället för vanliga skosnören så du kan i princip spänna skon så hårt så att du stryper cirkulationen i foten ;)

Otroligt varma och snygga skor lite blandning mellan skotersko och snowboard sko

Varianterna som finns i sverige ligger också på runt 2-2500 kr så funderar du på dom är det lika bra att köpa från staterna
 
B

Buktholmen

Kör me tjocksockar i Julas vinterskor. Fungerar bra men fästena för skosnörena på ena skon har börjat lossna från ena skon men det påverkar mig inget eftersom jag inte knyter dom. 300 eller 400 för dom, kommer inte riktigt ihåg.
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Jag kör med Icebug, typ 1000kr, riktigt varma, brukar aldrig ha tjocksockar i dom heller!! :rock:
 

Fillen

Medlem
19 dec 2008
42
0
1
Jag kör med väldigt lätt fodrade stövlar med tjocksockar på mig, det funkar bra :)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag använder Power skor, men om jag skulle köpa nya skulle jag satsa på HMK skorna, dom ser riktigt fina ut!
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Powerbootsen kör jag med och ett par skidstrumpor, Har aldrig fryst, inte ens idag när det var 25minus. Men i dagens teknik värld finns det ju sulor som är självvärmande och kostar 75spänn på macken. Annars några andra kängor/stövlar skulle jag nog satsa på Highmark dojjorna.

 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag kör med Power Orginal, har bara vanliga strumpor i dom å har aldrig fryst. Men om jag skulle köpa ett annat par skor så skulle jag nog ta HMK Highmark (som alla andra oxå verkar gilla)
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Börja med att vara välklädd. Om du klär dig för kallt så "tar" kroppen värme från armar och ben för att omdirigera den värmen till huvudet. Se till att det inte drar runt halsen och ha en tunn mössa innanför hjälmen.

Själv så växlar jag mellan jörnkängan antifrys:
http://www.jjensen.no/stovler.html

...och nokian tuuri:
http://www.jakt.se/skor/stovlar/nokian-tuura-stovel.html

Men kanske man ska köpa skoterskor senare i vinter.
 

cobrajet

Välkänd medlem
Vad skall man köpa för skor/kängor för att inte frysa tårna av sig.
Har haft både snowpeople kängor samt moonboots,å i -15 dör du.
Dom skall ju helst inte se för jävliga ut å kosta för mycket:)
Jag köpte 3 par (Red fox tror jag dom hette) hos "Lulles" i Edsbyn dom sålde han ut för 150!!!! kronor paret, detta var i förra veckan, ring och kolla vilka stl som finns kvar för dom var grymt sköna till det priset.

MVH
Cobra Jet