Sett båda maskinerna irl å jag kan då säga att jag e ganska så säker på att -04 440 är starkare i chassiet än 800:an. Dessutom fungerar det så att material kan blir stabilare/starkare om man borrar hål i det, på rätt ställen då.-04 XR 440 var väl snarare klenare då den var lättad ännu mera än det 440 -03 chassie som XR 800 baserades på. Men XR 440 -04an är onekligen finast att köra men det är ett mörker att mixtra dit en stor tank på den.
Är nog rätt säker på att det inte skiljer nått i själva chassit med förstärkningar och sådant. Skillnaden är att -04a räsern har styrposten dragen ovanför motorn istället för under motorn som på -03an. Sen är huven avkapad i hela bakkanten för att man skulle kunna komma längre fram samt att få bättre ergonomi, och att det är annorlunda konsoll på -04an. Sen är det väll lite annan geometri på boggin på -04an har jag för mig. -04a räsern är i mitt tycke den klart råaste räsern som tillverkats, trots sina år på nacken. Tänk en sån med en moddad ves 800a i.:becky:Sett båda maskinerna irl å jag kan då säga att jag e ganska så säker på att -04 440 är starkare i chassiet än 800:an. Dessutom fungerar det så att material kan blir stabilare/starkare om man borrar hål i det, på rätt ställen då.
Har meckat ett antal timmar i båda sorterna....Sett båda maskinerna irl å jag kan då säga att jag e ganska så säker på att -04 440 är starkare i chassiet än 800:an. Dessutom fungerar det så att material kan blir stabilare/starkare om man borrar hål i det, på rätt ställen då.