Hej funderar på att köpa en xp 600sdi-08 tänkte höra om ni som har dem är nöjda med den för och nackdelar? nått som man ska tänka på när man ska köpa en sån?
Tacksam för svar.
Tacksam för svar.
tar 800an mindre bensin än 600? Detta kan väl inte stämma?800 kan vara bra också, dom tar ju trots allt mindre bensin och har mer motor![]()
Men 600 räcker ganska långt.
Nää stop nu... 800R är en fin motor men inte en chans att den ens är i närheten av 600sdi ..800 kan vara bra också, dom tar ju trots allt mindre bensin och har mer motor![]()
Men 600 räcker ganska långt.
Av det jag läst kan den dra mindre om man kör dom lika, den har ju 2 stegs avgasport ( 3 Drave ) och dpm.tar 800an mindre bensin än 600? Detta kan väl inte stämma?
Underskatta inte powertec motornNää stop nu... 800R är en fin motor men inte en chans att den ens är i närheten av 600sdi ..
Men insprutning mot förgasare? 600 mot 800? Plus att 800 i de testerna är nya så de har inkörningsmunstycken på vilket visar att den verkligen inte borde dra mindre? Men 800R är de samma som vanlig 800 lr?Underskatta inte powertec motorn, den drar väldigt lite bränsle!, sdin gör det också men vilken som drar minst beror nog mest på hur skotrarna är inställd.
1,3l milen i djupsnö och spårade till 2st AC som hade tagit mellan 2,4-2,6l milen.800an är inte snålare på nått sätt.
men visst det är mera mosa i en 800 också.
finns inte en chans att 800r motorn kommer kring 2l milen vid lekkörning.
den drar då minst 2.5-3l vid lekkörning.
Låter osannolikt, en insprutad maskin drar i teorin mindre än 800an, deras syfte var inte att bygga en bränslesnål 800a, då denna ska ha pulver för de som vill ha de extra. Sdin drar mindre..1,3l milen i djupsnö och spårade till 2st AC som hade tagit mellan 2,4-2,6l milen.
800R tar lite, tro det eller ej.
Min 600sdi är ganska törstig, 2liter milen hårdkörning.
Jag var och körde i vintras med en XP 600 sdi (Jag körde inte den) och den skotern var absolut snålast. Som minst tog den 1,2l/mil.Låter osannolikt, en insprutad maskin drar i teorin mindre än 800an, deras syfte var inte att bygga en bränslesnål 800a, då denna ska ha pulver för de som vill ha de extra. Sdin drar mindre..
Och vad drömde du senare..?1,3l milen i djupsnö och spårade till 2st AC som hade tagit mellan 2,4-2,6l milen.
800R tar lite, tro det eller ej.
Min 600sdi är ganska törstig, 2liter milen hårdkörning.