I sommras sattes en renegade ihop för vattenkörning. Tyvärr han jag knappt köra nånting med den så nu är tanken att den ska göras om inför vintern.
Efter att ha sänkt den 3 gånger så var man ju såklart tvungen att renovera. Kommer ev göras mer grejjer under tiden men de får jag ta som de kommer. Alla motordelar var förövrigt helt nya innan jag började köra den på vatten.
Anledning till att jag åker 800a istället för 860/920/950 är för att de hörs inte hålla. Cyllarna blir lätt ovala och de är enklare att få fram delar till 800an och sen går de plocka ut 170-200hp med rätt soppa i en 800 och som den är nu är mina variatorer jävligt bra inställda.
De som ska göras är:
- 44as matta
- Nya kolvar( fixat cudney racing kolvar)
- 2 nya vevlager och fett (fixat)
- Summit framvagn (fixat) ( har även RS framvagn med tillhörande evolx)
- Ev linda dubbelrören( har aldrig gjort de förr så vi får se om jag orkar nu)
- Pulverlacka lite delar som boggie osv.
- Öhlins 46or fram till summit framvagnen alt Evol-x eftersom jag har de liggandes.
- Factory racing tankkit, Alutank,alustöd under dynan osv.
- Förstärka och svetsa chassiet eftersom dom inte håller vid hård körning.
Motorn har patrik på SMP byggt.
De som är gjort är:
- Prototyp block som är portat( åker 800ho cyllar och en helt vanlig 800ho 04a vev)
- Cylindrar som är portade
- SPI Racing topp ( 98oct förbränningsrum men har även 102 och 110)
- Komplett brp Pro open kit med USA luftburk med ändrade stingers
- RS 600 2011 el med ecm från USA
- Team sekundäraxel med team sekundär.
Såhär såg den ut innan jag plockade ur motorn.
Motor ute:
Sitter även och väntar på pris på dessa skönheter!
Kommer lägga upp bilder eftersom
Efter att ha sänkt den 3 gånger så var man ju såklart tvungen att renovera. Kommer ev göras mer grejjer under tiden men de får jag ta som de kommer. Alla motordelar var förövrigt helt nya innan jag började köra den på vatten.
Anledning till att jag åker 800a istället för 860/920/950 är för att de hörs inte hålla. Cyllarna blir lätt ovala och de är enklare att få fram delar till 800an och sen går de plocka ut 170-200hp med rätt soppa i en 800 och som den är nu är mina variatorer jävligt bra inställda.
De som ska göras är:
- 44as matta
- Nya kolvar( fixat cudney racing kolvar)
- 2 nya vevlager och fett (fixat)
- Summit framvagn (fixat) ( har även RS framvagn med tillhörande evolx)
- Ev linda dubbelrören( har aldrig gjort de förr så vi får se om jag orkar nu)
- Pulverlacka lite delar som boggie osv.
- Öhlins 46or fram till summit framvagnen alt Evol-x eftersom jag har de liggandes.
- Factory racing tankkit, Alutank,alustöd under dynan osv.
- Förstärka och svetsa chassiet eftersom dom inte håller vid hård körning.
Motorn har patrik på SMP byggt.
De som är gjort är:
- Prototyp block som är portat( åker 800ho cyllar och en helt vanlig 800ho 04a vev)
- Cylindrar som är portade
- SPI Racing topp ( 98oct förbränningsrum men har även 102 och 110)
- Komplett brp Pro open kit med USA luftburk med ändrade stingers
- RS 600 2011 el med ecm från USA
- Team sekundäraxel med team sekundär.
Såhär såg den ut innan jag plockade ur motorn.

Motor ute:


Sitter även och väntar på pris på dessa skönheter!

Kommer lägga upp bilder eftersom