Ski doo summit x 800 2009

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
bra eller dålig skoter? kända fel? bra uppgraderingar och justeringar för ökade lössnös egenskaper? stryktålig? bränsle snål eller törstig? tar mycket rem?

vill i stort sett veta allt bra och dåligt ni har att säga om denna skoter:amuse:
 

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Har även hört att den ska vara lite svår att burka och skråa med? är detta bara det ovana förare tycker eller är den trög å få upp på sidan??
 

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Har yterligare en fråga! hur stor skillnad är det mellan 800 power tek och 800 e-tec? i kraft och bensin förbrukning och så? skiljer de sig mycket i hur ofta man måste serva osv?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Powertek är törstigare än e-tech över hela registret. Kör du mkt full gas så märks det mindre medan kör du långturer med pulka så skiljer det ganska mkt.

Effekten är högre på e-tech (på papperet) men tror inte skillnaden är så stor i verkligheten.

Har en -09 summit gått 500 mil så tycker jag att man i vart fall måste ta lös variatorn och kolla packboxen på veven.

Till sist, XP är sköna att köra tycker jag. Dom är inte svårburkade eller svåra att skråa med om man är van. Dom är inte lika lätt som en XM eller Poooo Rmk men helt ok
 

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
Inte nog med att de drar soppa så går det en hel del olja, min drar 4%+, hur mycket drar din @Vidgren?
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Finns väl inte så mkt att anmärka på,går hyffsat,inte så mkt att kolla på mer än det aallmänna skicket,har den gått långt så kan man behöva kolla igenom bussningar i primären,kolla skivor m,m bör väl öppnas vid 5-600 mil men är inget måste enligt mig,man ska inte laga nått som inte är trasigt :)
sen OLJA OLJA OLJA det vill dom ha i massor iallafall Renegaden som jag hade innan,å skillnaden på E-tech och Powertecken tycker ja inte är alls värt dom extra slantarna
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
ju mer man gasar ju mer olja går det,det går inte jämnföra,men 4-5 dunkar var inga problem

å nu när man åker Pro Rmk så undrar man va de e för fel för det gick bara lite mer än en dunk på en hel vinter